لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۰

صدای اعتراض هواداران فوتبال در بوشهر شنیده نمی‌شود


اعتراض هواداران تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر در مخالفت با فروش امتیاز این تیم
اعتراض هواداران تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر در مخالفت با فروش امتیاز این تیم

هواداران تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر در مخالفت با فروش امتیاز این تیم، دست به اعتراض زده‌اند.

مدیرعامل و مالک باشگاه ایرانجوان بوشهر اعلام کرده است که قصد فروش امتیاز این باشگاه را دارد.

هواداران ایرانجوان مقابل باشگاه تجمع کردند و نسبت به اظهارات و تصمیم جعفر پورکبگانی معترض شدند. شعار «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خواهیم» از جمله یادداشت‌هایی بود که در دست هواداران دیده می‌شد.

باشگاه ایرانجوان در سال ۱۳۲۷ با عنوان «جوان» تاسیس شده و سابقه‌ای هفتاد ساله در فوتبال ایران دارد. این باشگاه در ششمین سال فعالیت، ایرانجوان نامیده شد.

باشگاهی که دهه‌ها به صورت مردمی و با کمک‌های مالی خانواده‌های متمول بوشهری اداره می‌شد.

در سال‌های اخیر، مشکلات مالی باعث بروز اتفاقاتی بی‌سابقه برای این تیم مردمی شده است.

سی‌ام دی ۱۳۹۲ بازیکنان و کادر فنی این تیم پس از بازی با پارسه تهران به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه اقامت، یک روز در هتل اسیر شدند.

سرمربی این تیم به خبرگزاری ایرنا گفت: «به بازیکنان و کادر فنی اجازه خروج داده نشد و یکی از اعضای پشتیبانی تیم ایرانجوان در بوشهر، با فروش موتورسیکلت خود و واریز پول به حساب هتل، اجازه آزادی ما را گرفت!»

به گفته غلامرضا دلگرم، این بار اول نبود و در بندرعباس هم مدیرعامل و اعضای هیات مدیره به دلیل بدهی مالی، ناگزیر تا نیمه شب در هتل ماندند و پس از تسویه حساب، خارج شدند.

سرمربی ایرانجوان که بعداً فعالیتش را در خارج استان ادامه داد، در آن مقطع می‌گفت: «حتی قادر به خرید جوراب برای بازیکنان نبودیم و برای تامین جوراب، چند دست گرمکن را در فروشگاه، با جوراب تعویض کردیم.»

او مانند سایر پیشکسوتان ورزش بوشهر معتقد بود این استان با وجود ذخایر عظیم در بخش نفت و گاز، نباید برای حمایت از یک تیم کم هزینه دچار چنین مشکلاتی باشد.

مشکلات ایرانجوان، پیشتر باعث سقوط دیگر تیم پرطرفدار بوشهر یعنی شاهین شد. باشگاهی که سال ۱۳۲۴ تاسیس شده است.

شاهین از اواخر دهه ۱۳۴۰ چند سال با نام شهباز و پس از آن با نام تابان بوشهر ادامه فعالیت داد و پس از انقلاب مجدداً با نام شاهین بوشهر به صحنه رقابت‌ها بازگشت.

این تیم مدت‌هاست از سطح اول فوتبال کشور دور شده و حالا در دسته دوم فوتبال ایران بازی می‌کند.

هواداران شاهین نیز در دورانی که تیم‌شان حمایت نمی‌شد، بارها تجمع اعتراض‌آمیز برپا کردند اما کسی فریادرس شاهین نبود. همان وضعیتی که اینک دامنگیر ایرانجوان شده است.

فوتبال بوشهر در حالی به طور متوالی دچار بحران مالی، سقوط و انحلال تیم‌هایش می‌شود که طی سال‌های گذشته، بازیکنان نامداری را تحویل تیم ملی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال داده است.

مهدی طارمی، حسین ماهینی و مهدی قائدی از جمله این بازیکنان‌اند. وقتی باشگاه‌های سازنده‌شان در بوشهر سقوط می‌کنند یا منحل می‌شوند، آیا می‌توان امیدوار بود که باز هم استعدادهای بوشهری مانند طارمی چهره شوند.

XS
SM
MD
LG