لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۱

لیگ قهرمانان اروپا: شب «هت‌تریک» آرژانتینی‌ها


سرجیو آگوئرو
سرجیو آگوئرو

ليگ قهرمانان اروپا در حالی به پايان دور گروهی نزديک می‌شود که ثبت رکوردی جديد از ليونل مسی، هت‌تريک تاريخی آگوئرو برای منچسترسيتی، تحقير شالکه در خانه و يکساعت تاريکی در ليسبون، از اتفاقات جالب بازی‌های سه شنبه شب بود.

در جذاب‌ترين و پر افت و خيزترين مسابقه، منچستر‌سيتی با پيروزی در برابر بايرن‌ مونيخ، بخت صعود به دور بعد را حفظ کرد.

در گروه E بايرن‌مونيخ با اخراج مهدی بن عطيه مقابل سيتی ۱۰ نفره شد. پنالتی را هم آگوئرو به تور رساند تا شاگردان گوارديولا عقب بيافتند.

کمتر کسی تصور می‌کرد بايرن در چنين شرايطی، نتيجه را به سود خود تغيير دهد اما ژابی آلونسو گل تساوی را به ثمر رساند و روبرت لواندوفسکی هم دومی را زد تا بايرن برنده به رختکن برود.

آنها تا دقيقه ۸۵ در آستانه پيروزی بودند تا اينکه باز هم سرجيو آگوئرو بخت بسته ميزبان را گشود و تيمش را از شکست رهانيد. نبرد پرماجرای سيتی و بايرن به همين چهار گل ختم نشد و ستاره آرژانتينی منچستر سيتی در دقيقه ۹۰ گل سوم و برتری تيمش را به ثمر رساند.

مسی و آگوئرو دو ستاره فوتبال آرژانتين با هت تريک در ديدارهای يه شنبه شب، چهره‌ای پرفروغ را از خود به نمايش گذاشتند.

سرمربی شيليايی منچسترسيتی در پايان بازی گفت: "وقتی دو گل خورديم، به خودم گفتم ديگر نمی‌توانيم به بازی برگرديم، ‌ولی همه تا لحظه آخر برای بردن بازی کردند، خصوصاً آگوئرو که اين برتری را مديون او هستيم."

گوارديولا هم گفت بازيکنانش نبايد شکست می‌خوردند زيرا بازی بسيار خوبی به نمايش گذاشتند اما اشتباهات فردی باعث ثبت سه گل حريف شد.

ديگر ديدار اين گروه که به دليل سرمای مسکو زودتر برگزار شد. زسکا و رم به مصاف هم رفتند. فرانچسکو توتی اسطوره رم روی ضربه ايستگاهی، دروازه زسکا را در نيمه نخست باز کرد ولی واسيلی برزوتسکی توانست در نودمين دقيقه بازی را به تساوی بکشاند.

حالا يک تيم از بين سيتی، زسکا و رم بايد به بايرن ملحق شود. هر سه تيم بخت صعود دارند.

در گروه F بارسلونا در خانه آپوئل قبرس به ميدان رفت. آپوئل که يکی از بهترين خطوط دفاعی را در اين فصل معرفی کرده و بازی رفت در خانه حريف را فقط با يک گل واگذار کرده بود، اين بار ۴-۰ مغلوب شد.

غير از هت تريک و رکوردشکنی مسی، لوئيز سوارز هم موفق شد اولين گل رسمی خود را برای بارسلونا به ثمر برساند.

مسی گل چهارم را در حالی زد که رافينيا اخراج شده و تيمش يک بازيکن کمتر داشت. مردان لوئيز انريکه با اين برد همچنان در رده دوم قرار دارند و برای سرگروهی بايد پاری‌سن ژرمن را در بازی آخر شکست دهند.

ليونل مسی که تعداد گل‌هايش را در ليگ قهرمانان به عدد ۷۴ رسانده و حالا برترين گلزن تاريخ رقابت‌ها شناخته می‌شود، گفت: "خيلی خوشحالم. رکوردی رويايی است. البته مهم بود که تيم به پيروزی برسد. حالا بايد با برتری در برابر پاری‌سن‌ژرمن سرگروه شويم. بارسلونا باشگاهی است که بايد هر سال به قهرمانی فکر کند."

جالب اينکه مسی ابتدای هفته‌ در برابر سويا هت تريک کرده بود تا با ۲۵۳ گل زده برترين گلزن تاريخ لاليگا شود و رکورد تلمو زارا را فرو بريزد. يعنی او در يک هفته‌ توانسته دو هت تريک و دو رکورد به جا بگذارد!

لوئيز انريکه در اين باره به خبرنگاران گفت: "مسی منحصر به فرد است. هيچ وقت بازيکنی در سطح او نديده‌ام. بازيکنی در جهان وجود ندارد که مثل لئو باشد. از رکوردشکنی او و برد پر گل تيمم خوشحالم. بازی بسيار خوبی در يک زمين بسيار بد انجام داديم."

پاری سن ژرمن در خانه با نتيجه ۳ بر يک آژاکس را شکست داد. ادينسون کاوانی دو بار و زلاتان ابراهيموويچ برای اين تيم گل زدند.

در گروه G شالکه ميزبان چلسی بود و شکست تحقيرآميز ۵-۰ را متحمل شد. آنهم در حالی که روبرتو دی ماتئو سرمربی سابق چلسی را روی نيمکت داشت. جان تری در دومين دقيقه توانست سريعترين گل چلسی در تاريخ ليگ قهرمانان را بزند.

در ديگر ديدار اين گروه اسپورتينگ در ديداری که کاملاً يکطرفه می‌نمود، با مارکو سيلوا سرمربی ۳۷ ساله‌اش و با نتيجه ۳ بر يک ماريبور اسلوونی را شکست داد.

قطع برق ورزشگاه باعث شد نيمه دوم به تعويق بيافتد. بقيه بازی‌های همزمان در نقاط مختلف اروپا به پايان رسيده بودند که تازه نيمه دوم اين مسابقه شروع شد!

در اين گروه چلسی صعودش را قطعی کرده. اسپورتينگ و شالکه در روز پايانی برای عنوان راهيابی به دور بعد تلاش خواهند کرد.

در گروه H پورتوی صدرنشين موفق شد باته بوريسوف را ۳ بر صفر شکست دهد. شاختار هم در اوکراين با يک گل مغلوب بيلبائو شد. ساير ديدار‌های ليگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG