لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۳

از «پایین شهر» نیویورک تا دفتر ریاست جمهوری


صفحه فیس بوک وزارت خارجه آمریکا،داستان ویدال، نوجوان آمریکایی را روایت می کند که چگونه از «براونزویل» بروکلین در نیویورک، به ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، رفته است:

گرداننده صفحه «آدمهای نيويورک» که اين روزها بيش از ۱۲ ميليون طرفدار دارد می گويد: «از ويدال پرسيدم چه کسی در زندگی اش بيشترين تاثير را داشته است؟ » و او بسادگی گفت: « مدير مدرسه ام، خانم لوپز. چون خانم لوپز به ماياد داد که ما مهم هستيم و ارزش داريم.» ويدال توضيح داد هر بار که او و هم کلاسی هايش شيطنت می کردند، خانم لوپز آنها را تنبيه و توبيخ نمی کرد. در عوض آنها را به دفترش می آورد و برايشان می گفت که اجتماع اطرافشان چگونه ساخته شده است و هرباری که نوجوانی از مدرسه اخراج شود و به مدرسه بازنگردد به منزله آنست که يک سلول جديد در زندان ساخته شده است.

خانم لوپز يک روز به همه دانش آموزان گفته بود بايستند و به تک تک آنها گفته بود که زندگی آنها ارزش دارد.


شايد معصوميت چهره ويدال و صداقتش و شايد تلاش خستگی ناپذير خانم لوپز و شايد هردوی اينها به اضافه قدرتی که ابزاری مانند فيس بوک در رساندن صدای انسانها به يکديگر دارد باعث شد تا افراد خير از سراسر آمريکا دست به دست هم دهند تا در کمپينی خودجوش بيش از ۱ ميليون دلار برای کمک به مدرسه ويدال جمع آوری شود. شبکه تلويزيونی ABC گزارشی درباره اين داستان هيجان انگيز انسانی تهيه کرد و چيزی نگذشت که ويدال ، خانم لوپز و گرداننده صفحه«آدمهای نيويورک» به کاخ سفيد دعوت شدند تا با پرزيدنت اوباما گفتگويی داشته باشند.

پرزيدنت اوباما ضمن قدردانی از خانم لوپز به ويدال گفت که همه احتياج به حمايت آدمهای ديگر دارند و جوانی مثل ويدال نبايد از دريافت تشويق يا راهنمايی آدمهای ديگر خجالت بکشد يا بترسد. پرزيدنت اوباما به ويدال گفت که آدمهای زيادی هستند که دوست دارند به آدمهايی که دلشان می خواهد در راه درست قدم بردارند کمک و راهنمايی بدهند و ويدال و نوجوانهای ديگر فقط بايد هميشه گوش شنوا داشته باشند، فکر نکنند که همه چيز را می دانند و هميشه برای دريافت کمک آماده باشند.

XS
SM
MD
LG