لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

وکيل مهدی هاشمی بريتانيا را به سند سازی عليه موکلش متهم کرد


مهدی هاشمی،فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
مهدی هاشمی،فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

وکيل مهدی هاشمی، پيش از ششمين دادگاه موکلش، ضمن تکذيب «گفت و گوی» منتشر شده از مهدی هاشمی،فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در «کيهان لندن»، بريتانيا را به سند سازی عليه موکلش متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری ايرنا،محمود عليزاده طباطبايی، دوشنبه ۱۰ شهريور، پيش از برگزاری ششمين جلسه دادگاه موکلش، درباره مصاحبه منتسب به مهدی هاشمی در«کيهان لندن» گفت: «انتشار مطالب خوب است چرا که دست های پشت پرده را نشان می دهد که وقتی نااميد می شوند سعی به سندسازی می کنند.»

وکيل مهدی هاشمی تصريح کرد:« بنده اثبات می کنم که کار سندسازی از سوی انگليس است و کلا تکذيب می کنم.»

وی اضافه کرد:«اگر درايت آيت الله هاشمی رفسنجانی نبود چيزی شبيه اتفاقات سال ۳۲ تکرار می شد.»

بيژن فرهودی،خبرنگار، ۲۹ مرداد ،مطلبی را در کيهان لندن منتشر کرد که به گفته وی «نکات برجسته گفتگويی »است که دو سال پيش در لندن با مهدی هاشمی داشته است.
در اين مطلب، سخنانی به نقل از مهدی هاشمی درباره رهبر جمهوری اسلامی، اکبر هاشمی رفسنجانی و انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ مطرح شده است.

آقای فرهودی در مقدمه اين مطلب توضيح داده که بنا نبوده که اين ديدار «حالت مصاحبه »داشته باشد اما بعد از مدتی تبديل به نوعی گفت و شنود شده است.

آقای فرهودی توضيح داده که شرح گفت و گوی خود با مهدی هاشمی را پس از آن منتشر کرده که متوجه شده مهدی هاشمی نيز اين گفت و گو را ضبط کرده و نسخه‌ای از اين گفتگو به دست وزارت اطلاعات افتاده است.

ششمين جلسه دادگاه مهدی هاشمی، اکبر هاشمی رفسنجانی،دوشنبه ۱۰ شهريور، در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی،به رياست قاضی محمد مقيسه، برگزار شد.

جلسات قبلی رسيدگی به اين پرونده در تاريخ های ۱۱، ۱۲ و ۲۷ مرداد ماه و همچنين سوم و چهارم شهريور ماه سال جاری برگزار و در دو جلسه اول کيفرخواست وی قرائت شد.ششمين جلسه دادگاه مهدی هاشمی مانند جلسات قبل غيرعلنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ايسنا،محمود عليزاده طباطبايی، درباره‌ انتشار مطالبی توسط مهدی هاشمی در فيسبوک گفت: « اين مطالب در پاسخ به مواردی است که عليه مهدی هاشمی در رسانه‌ها منتشر می‌شود وگرنه در آنها به جزييات جلسه غيرعلنی دادگاه اشاره نشده است. »

محمود عليزاده طباطبايی،وکيل مهدی هاشمی ، دوشنبه ۳ شهريور و پس از پايان چهارمين جلسه دادگاه موکلش از اعتراض نسبت به «کارگزاری شنود» در دادگاه خبر داده بود.

مصطفی تاجزاده، عضو زندانی جبهه مشارکت، روز سه شنبه، چهارم شهريوردر نامه‌ای ضمن اعلام آمادگی برای حضور در دادگاه علنی مهدی هاشمی از «ضرب و شتم خود توسط بازجويان» برای «اعتراف‌ عليه» اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داده بود.

مهدی هاشمی دوم مهرماه سال ۱۳۹۱ پس از بازگشت به ايران در فرودگاه تفهيم اتهام و پس از معرفی خود به دادستانی، بازداشت شد. وی ۲۶ آذر ۱۳۹۱ پس از نزديک به سه ماه حبس، با قرار وثيقه آزاد شد.

غلامحسين محسنی اژه ای،سخنگوی قوه قضاييه، اتهامات مهدی هاشمی را« امنيتی - اقتصادی »اعلام کرده است اما به گفته محمود عليزاده طباطبايی يکی از وکلای مهدی هاشمی عمده اتهامات موکلش «سياسی» و مربوط به وقايع سال ۸۸ است.

XS
SM
MD
LG