لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

حزب‌الله تا چه هنگام در سوریه می‌ماند


حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی المیادین با موضع‌گیری در برابر بحران‌ها و مسایل در منطقه خاورمیانه با تکذیب خبر خروج حزب‌الله از سوریه گفت منافع لبنان وحزب‌الله جلوگیری از سقوط سوریه به دست داعش و النصره است.

حسن نصرالله در گفت‌وگوی خود با المیادین از جمله با اشاره به بحران‌ها در منطقه، عربستان و ترکیه را از جمله مسئول جنگ داخلی در سوریه خواند. آقای نصرالله با تاکید بر حضور حزب‌الله لبنان در سوریه گفت خبر خروج حزب‌الله از سوریه دروغ است و حزب‌الله در جلوگیری از سقوط حکومت بشار اسد و سقوط سوریه به دست داعش و حزب النصره شریک است، چون سرنوشت حزب‌الله با سرنوشت، به گفته او برادران سوری در سوریه، پیوند خورده است چون به گفته آقای نصرالله اگر سوریه به دست داعش و النصره سقوط کند، نه تنها سوریه، بلکه لبنان هم از دست می‌رود. حسن نصرالله گفت تا زمانیکه سوریه به ما نیاز داشته باشد، آنجا ‌خواهیم ماند.

هوشنگ حسن یاری استاددانشگاه و پژوهشگر حوزه خاورمیانه در باره اظهار نظر رهبر حزب ال‌ه مبنی بر داشتن سرنوشت مشترک با دولت سوریه به رادیو فردا می‌گوید این نگاه حزب‌الله است که سرنوشت سوریه با لبنان را پیوند خورده می‌بیند.

گزارش جواد کوروشی از مصاحبه حسن نصرالله با المیادین
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00
لینک مستقیم

حسن نصرالله با نفی اختلافات مذهبی و جنگ شیعه و سنی در منطقه گفت اختلاف‌ها میان طرف‌های درگیر در منطقه نه مذهبی که سیاسی است.

به باور آقای حسن یاری اختلاف و درگیری‌ها میان شیعیان و سنی‌ها سال‌ها است که در منطقه در جریان است.

رهبر حزب‌الله لبنان درباره روابط این گروه با جمهوری اسلامی هم گفت در ایران به رغم اختلاف‌های جناحی درون جمهوری اسلامی همه گروه‌ها چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب از جنبش فلسطین و حزب‌الله حمایت می‌کنند.

XS
SM
MD
LG