لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۲

از جمع‌آوری ۲۷۰ هزار ماهواره در تهران تا سرانه هفت دقیقه‌ای مطالعه کتاب غیردرسی


اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها، حامل واقعیت‌هایی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

۴۰ هزار پایگاه بسیج در ایران

۲۹ دی٬ خبرگزاری دفاع مقدس: نصرت‌الله سیف معاون آموزش سازمان بسیج اعلام کرده که این سازمان در حال حاضر ۴۰ هزار پایگاه بسیج در ایران دارد.

جمع‌آوری ۲۷۰ هزار آنتن ماهواره در تهران

۲۹ دی٬ خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبرپور احمدنژاد٬ دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران از جمع‌آوری بیش از ۲۷۰ هزار آنتن ماهواره در پایتخت و ۱۵ شهرستان استان تهران خبر داد.

ارتکاب قتل ۴۰۰ بیمار اعصاب و روان

۲۹ دی٬ خبرگزاری فارس: رئیس بزرگ‌ترین مرکز آموزشی و درمانی روانپزشکی کشور گفته که طی ۱۰ ماه گذشته ۴۰۰ بیمار اعصاب و روان در تهران مرتکب قتل شده و در آسایشگاه‌های روانی بستری شده‌اند.

بازداشت ۱۵۴ نفر به اتهام حمله به سفارت عربستان

۲۹ دی٬ خبرگزاری فارس: حسین ذوالفقاری٬ معاون امنیتی وزیر کشور اعلام کرده که در پرونده حمله به سفارت عربستان در تهران حدود ۱۵۴ نفر دستگیر و احضار و شماری هم در بازداشت شده‌اند.

تردد ۱۳۰ هزار کامیون بالای ۲۵ سال در جاده‌ها

۳۰ دی٬ سایت ایران اکونومیست: زعفر تنهاپور٬ مدیرعامل شرکت سایپا دیزل گفته که در حال حاضر ۱۳۰ هزار کامیون بالای ۲۵ سال در جاده‌های کشور تردد می‌کنند که از این تعداد ۳۰ هزار کامیون بالای ۴۰ سال عمر دارند.

بیش از یک میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران

اول بهمن٬ ایرنا: مظفر الوندی٬ دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفته که «اکنون افزون بر یک میلیون کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد.»

سرانه مطالعه کتاب غیردرسی هفت دقیقه است

دوم بهمن٬ ایرنا: اسفندیار چهاربند٬ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفته «سرانه فعلی مطالعه کتاب غیردرسی توسط دانش آموزان هفت دقیقه است.»

۸۰ درصد مردم ایران توان مراجعه به بیمارستان خصوصی ندارند

دوم بهمن٬ خبرگزاری صدا و سیما: ایرج حریرچی٬ قائم‌مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته بیش از ۸۰ درصد مردم ایران «توان مالی» مراجعه به بیمارستان‌های بخش خصوصی را ندارند و حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد نیز با اتکا به بیمه تکمیلی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه می‌کنند.

سکونت ۱۶ درصد جمعیت ایران در کمتر از یک درصد کشور

سوم بهمن٬ خبرگزاری فارس: مدیر کل دفتر محاسبه شاخص برنامه‌ها و سیاست‌های کلان مرکز آمار ایران گفته که ۱۶درصد جمعیت ایران در کمتر از یک درصد کل کشور (شهر تهران) ساکن شده‌اند.

۸۹ قربانی سلاح سرد طی ۸ ماه در تهران

سوم بهمن٬ سلامت نیوز: در هشت ماه نخست امسال ۸۹ مورد فوت ناشی از سلاح سرد در تهران گزارش شده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد کشته شدگان در اثر اصابت سلاح سرد ۸۴ نفر اعلام شده بود شش درصد افزایش یافته است. از کل کشته شدگان امسال ۶۸ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بوده‌اند.

سالانه ۴۹۰ هزار تن پوشاک در ایران مصرف می‌شود

چهارم بهمن٬ خبرگزاری میزان: مصرف پوشاک در ایران، سالانه ۴۹۰ هزار تن و معادل ۱۱ میلیارد دلار است. ایران در بخش پوشاک با صادرات ۸۰ میلیون دلار در رتبه ۸۷ جهان، در بخش نساجی با ۹۵۰ میلیون دلار در رتبه ۳۳ و در بخش تجمیع نساجی و پوشاک، با صادرات یک میلیارد دلار، در رتبه ۵۵ جهان قرار گرفته است.

۷۲ میلیون نفر در ایران موبایل دارند

چهارم بهمن٬ خبرگزاری مهر: دفتر بررسی‌های اقتصادی وزارت ارتباطات اعلام کرده که ۷۲ میلیون نفر در ایران تلفن همراه دارند٬ ۱۴۴ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۳۰۶ خط موبایل در ایران واگذار شده و ۴۶ میلیون سیم‌کارت فروخته شده ایرانسل، غیرفعال است.

۲۵۰ هزار پلیس امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند
پنجم بهمن٬ خبرگزاری صدا و سیما: اسکندر مؤمنی٬ جانشین فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرده که ۲۵۰ هزار مأمور ناجا، امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

۱۰۰ هزار کودک لازم‌التعلیم در سیستان و بلوچستان

ششم بهمن٬ ایسنا: علیرضا نخعی٬ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده که «در استان ما حدود ۱۰۰ هزار کودک لازم‌التعلیم وجود دارد که در کلاس‌های درس حضور ندارند.»

هروئین هفتصد تومان ارزان‌تر از تریاک

ششم بهمن٬ ایسنا: ‌ پرویز افشار٬ سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نرخ خرده فروشی تریاک به ازای هر مثقال در دی ماه ۹۴ را ۱۳ هزار و ۲۷۳ تومان اعلام کرد.

افشار نرخ خرده فروشی پنج سانتی هروئین در دی ماه ۹۴ را نیز ۱۲ هزار و ۴۹۳ تومان و نرخ هر گرم حشیش را دو هزار ۴۳۲ تومان اعلام کرده است.

به گفته وی قیمت شیشه هم در دی ماه ۹۴ به ۶۸ هزار تومان رسیده است.

رد صلاحیت ۲۰۷ نامزد انتخابات خبرگان

ششم بهمن٬ ایسنا: سیامک ره پیک٬ سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات اعلام کرد صلاحیت ۳۷۳ نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری بررسی شد که از این تعداد صلاحیت ۲۰۷ نفر رد و صلاحیت ۱۶۶ نفر نیز تائید شد.

XS
SM
MD
LG