لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۶

هندبال عربستان بر ایران غلبه کرد


تیم ملی هندبال ایران در نخستین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل عربستان شکست خورد.
تیم ملی هندبال ایران در نخستین روز از رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل عربستان شکست خورد.

تیم ملی هندبال ایران در نخستین روز از رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۶ آسیا مقابل عربستان شکست خورد.

ملی‌پوشان هندبال ایران که در مسابقات گزینشی المپیک در آسیا به عنوان نایب قهرمانی دست یافته بودند، از تکرار نمایش مسابقات دوحه بازماندند و با نتیجه ۲۶ بر ۲۱ شکست خوردند.

کمتر از دو ماه قبل در مسابقات گزینشی المپیک به میزبانی قطر، ایران با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ مقابل عربستان به برتری رسیده بود اما در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی بحرین، شاگردان عرفان اسماعیلاگیچ برای قرار گرفتن در جمع سه تیم بر‌تر و راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۷، شروع مطلوبی نداشتند.

نبرد هندبالیست‌های ایران و عربستان، نخستین تقابل ورزشی دو کشور پس از ماجراهای سیاسی اخیر بود که باعث شد مسئولین عالیرتبه ورزش عربستان اعلام کنند دیگر حاضر به انجام مسابقه در ایران نیستند و رقابت‌های ورزشی دو کشور باید در زمین بی‌طرف برگزار شود.

اظهاراتی که با پاسخ‌ مسئولین ورزشی ایران مواجه شد. از جمله کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک که تصمیم عربستان را دستاویزی برای جریانات سیاسی آن کشور دانست و تاکید کرد چنین تصمیماتی مغایر با «روح المپیزم و منشور المپیک» است.

تیم ملی هندبال ایران در دومین دیدار خود از دور مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا روز یکشنبه به مصاف لبنان خواهد رفت. چین، بحرین میزبان مسابقات و امارات رقبای بعدی ایران در گروه دوم هستند. در گروه نخست نیز قطر، کره جنوبی، ژاپن، عمان و سوریه به مصاف هم خواهند رفت.

ایران در حالی بازی نخست خود را واگذار کرد که تا لحظه اعزام به منامه با حاشیه‌های متعددی مواجه بود.

ملی پوشان در اردوهای برون مرزی لهستان و آلمان تمرینات خود را دنبال می‌کردند اما چهار لژیونر یعنی الله کرم استکی و برادرش سجاد استکی به اتفاق علیرضا موسوی و دانیال کومایش کنار تیم نبودند.

ایمان جمالی نیز پیش‌تر تصمیم گرفته بود با لباس تیم ملی مجارستان مبارزه کند. موضوعی که فدراسیون هندبال همواره تکذیب می‌کرد اما سرانجام نام جمالی بازیکن پیشین ایران، به طور رسمی در فهرست تیم ملی مجارستان قرار گرفت.

در این بین، برخی بازیکنان تیم ملی بعد از مسابقات انتخابی المپیک انتقادهای تندی از شیوه مربیگری اسماعیلاگیچ مطرح کرده بودند که باعث شده بود او در نخستین فراخوانی، نام آن بازیکنان را خط بزند.

خبرگزاری ایسنا پس از دعوت مجدد از بازیکنان مغضوب نوشت: «به نظر می‌رسد غیبت لژیونرهای تیم ملی، سرمربی را وادار به عقب نشینی کرده زیرا برخلاف تصمیم اولیه، میلاد مسائلی و مجتبی کرمیان به اردوی کیش دعوت شدند.»

تدبیر رئیس فدراسیون برای جلوگیری از تداوم حاشیه‌ها، ممنوع المصاحبه کردن مسئولان، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی بود اما ناگهان خبر دیگری، باز هم این ورزش را گرفتار حاشیه کرد. تلاش جهت دریافت ویزای شینگن برای همسر و فرزند یکی از اعضای ارشد فدراسیون آنهم در قالب فهرست همراهان تیم ملی، در رسانه‌ها بازتاب یافت.

رییس فدراسیون صحت این موضوع را تایید کرد و در عین حال یادآور شد، هزینه‌های همسر و فرزند دبیر فدراسیون به عهده خودشان بوده!

هندبال ایران که در دوره قبلی توانست برای نخستین بار به عنوان سومی آسیا دست پیدا کند، برای اعزام به بحرین با مشکل روادید هم مواجه بود.

پنج روز قبل از اعزام، سرپرست تیم ملی درباره احتمال رویارو نشدن عربستان با ایران، به خبرگزاری ایرنا گفت: با وجود پیگیری متعدد، تا این لحظه روادید تیم صادر نشده. این رقابت‌ها زیر نظر کمیته آسیا برگزار می‌شود و ما نیز تابع سیاست کشور و دست اندرکاران نظام هستیم.

XS
SM
MD
LG