لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۲

جعفری: ایران آمادگی دارد در ابعاد مختلف از مقاومت فلسطین حمایت کند


محمدعلی جعفری
محمدعلی جعفری

سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران روز دوشنبه گفت: « ما آمادگی داريم در ابعاد مختلف از مقاومت فلسطين حمايت کنيم».

به گزارش فارس، محمد علی جعفری، که در حاشيه جلسه قرارگاه نبی اکرم سخن می گفت، افزود:« پرتاب پرحجم موشک ها، ناکام سازی عمليات زمينی اسرائيل و افزايش آستانه تحمل فلسطينی‌ها نشان داد که قدرت مقاومت، پايان ناپذير و درونی شده و همچنان در حال توسعه است».

فرمانده کل سپاه، حوادث غزه و عراق را محصول «سياست های آمريکا و اسرائيل» دانست و گفت:« اسرائيل در اثر اتحاد شيعه و سنی بزودی فرو خواهد پاشيد».

پیشتر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران، روز سه‌شنبه هفتم مرداد با ذکر اين‌که فلسطينی‌ها به سلاح و ديگر امکانات نياز دارند، ضمن مخالفت با خلع سلاح حماس و جهاد اسلامی فلسطين، از همه دنيا خواست تا آنها را تجهيز کنند.

علی خامنه ای روز اول مرداد ماه نیز از کسانی که «علاقمند به سرنوشت ملت فلسطين» خوانده بود خواست تا «کرانه باختری را مثل غزه مسلح کنند».

کرانه باختری رود اردن در اختيار تشکيلات خودگردان فلسطينی به رهبری محمود عباس است که از روند صلح با اسرائيل حمايت می‌کند. نوار غزه نيز در اختيار گروه رقيب آن، حماس است که چند سال است از سوی اسرائيل در حصر قرار گرفته و حماس راه مقابله با اين کشور را درگيری نظامی می‌داند.

مقام‌های جمهوری اسلامی ايران بار‌ها ضمن نکوهش ياسر عرفات، رييس پيشين تشکيلات خودگردان فلسطينی و محمود عباس به عنوان افراد «سازشکار» بر سر «آرمان‌های فلسطينی»، از گروه‌های تندرو مسلح فلسطينی نظير حماس و جهاد اسلامی حمايت مالی، نظامی و رسانه‌ای می‌کنند.

پس از گذشت حدود چهار هفته از آغاز جنگ غزه، شمار تلفات فلسطينيان از مرز هزار و هفتصد نفر فراتر رفته و اين درگيری‌ها، حدود نيم ميليون آواره برجای نهاده است. ۶۴ نظامی اسرائيلی، دو غيرنظامی و يک کارگر تايلندی، تلفات طرف اسرائيلی است.

XS
SM
MD
LG