لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

«هالک ایرانی»: عکسم را کنار جلاد داعش قرار دادند


سجاد غریبی جوان تنومند ایرانی، از ورزشکاران پرطرفدار در شبکه اینستاگرام است.
سجاد غریبی جوان تنومند ایرانی، از ورزشکاران پرطرفدار در شبکه اینستاگرام است.

سجاد غریبی جوان تنومند ایرانی، از ورزشکاران پرطرفدار در شبکه اینستاگرام است. عکس‌های پیکر حجیمش مورد توجه برخی رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

صفحه اینستاگرام غریبی حالا ۱۲۰ هزار طرفدار دارد؛ دو برابر آنچه در ماه قبل بود. حجم عضلانی و شباهت او با شخصیت کارتونی هالک باعث شده به او لقب هالک ایرانی بدهند.

وزن بدنش ۱۸۰ کیلو بود اما برای جلوگیری از آسیب‌هایی که با برخورداری از چنین وزنی پیش می‌آید، تمرینات بوکس را آغاز کرد و حالا ۱۵۵ کیلو شده.

چهره شدن ناگهانی در شبکه‌های اجتماعی همواره دردسرهایی در پی دارد. برای سجاد غریبی نیز همین اتفاق افتاد. مثلاً رسانه‌های مجازی از تصاویر او برای خبر «دستگیری اراذل و اوباش» استفاده کردند.

غول داعش و جلاد داعش نسبت‌های دیگری است که به او داده‌اند. در این باره به خبرگزاری فارس گفت: تصاویر من در صفحه قانون شکنان منتشر شد. افرادی که مرا می‌شناختند به دو دسته تقسیم شدند برخی می‌گفتند ورزشکار است و اهل خلاف نیست، دسته دوم گفتند اراذل و اوباش هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان، او را ورزشکاری ۲۴ ساله معرفی می‌کند که در اهواز متولد شده و در بوشهر زندگی کرده است.

سجاد می‌گوید: عکسم را کنار جلاد داعش قرار دادند تا برخی خیال کنند من جلاد داعش هستم. این درحالی است که بارها در اینستاگرام نوشته بودم به هیچ وجه چنین شایعاتی را باور نکنید.

احساس سجاد درباره لقب هالک چیست؟ برخی از دوستان ایرانی گفتند هالک غولی خشن و وحشتناک است و نباید چنین لقبی داشته باشی؛ منتهی این لقب در خارج از کشور به عنوان اسطوره مطرح است.

هالک يا هيولای سبز رنگ، از قهرمانان کمیک استریپ،داستان دانشمندی به نام بروس بنر است که تحت تاثير اشعه گاما قرار گرفته و زمانی که خشمگين می شود از حالت عادی در آمده و مبدل به يک هيولای سبز رنگ می شود. هالک هر چه بيشتر خشمگين شود، قويتر می گردد.

موج شایعات و خبرسازی‌ها همچنان ادامه دارد. غریبی می‌گوید: اگر مجبور شوم از راه قانونی وارد می‌شوم و شکایت می‌کنم.

او همچنین یادآور شده است: «برای مدافعین حرم و اعزام به سوریه نام نویسی کردم و اگر لایق باشم حتماً می‌روم و تا جایی که بتوانم از حرمین و از کشورم دفاع می‌کنم.»

برخی کاربران، معتقدند عکس‌های غریبی در ناحیه شکم دستکاری شده و فرم پهلوهای او در عکس‌ها ترمیم شده.

آنها می‌گویند در عکس‌هایی که با لباس انداخته، واضح است که شکمش فرورفته نیست و کمرش هم به باریکی عکس‌های بدون لباسش نیست.

جالب اینجاست که با وجود توجه چشمگیر رسانه‌های بین‌المللی، تاکنون هیچ رسانه ایرانی، عکاس خود را سراغ غریبی نفرستاده تا ابهامات مطرح شده، برطرف شود.

آیا غریبی سوابق حضور در مسابقات ورزشی هم دارد یا اینکه صرفاً با تمرینات پرورش اندام، توانسته به چنین شهرتی برسد؟
می‌گوید: ۹ سال است پاورلیفتینگ را انجام می‌دهم. سال ۸۹ به تجویز پزشک، ورزش‌های سنگین برایم ممنوع شد. سال ۹۳ قصد داشتم وارد مسابقات مردان آهنین شوم که متأسفانه صداوسیما دیگر این مسابقات را برگزار نمی‌کند.

در روزهای اخیر بیش از ۱۰ صفحه دیگر هم به نام او تشکیل شده که غریبی آنها را صفحات جعلی نامیده.

رویه‌ای رایج در اینستاگرام که برخی کاربران ایرانی با استفاده از موج خبری درباره شحصیت‌های مختلف، صفحه‌ای را به نام او تشکیل داده و وقتی تعداد فالوئرها زیاد شد، از آن صفحه در مقاصد تجاری و تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

XS
SM
MD
LG