لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۶

پیشنهادهای «جوامع ایرانیان آمریکا» به کنگره ایالات متحده درباره ایران


از جمله سخنرانان این نشست، ایلیانا راس لیتنین، نماینده جمهوریخواه از فلوریدا بود
از جمله سخنرانان این نشست، ایلیانا راس لیتنین، نماینده جمهوریخواه از فلوریدا بود

گروهی با نام «جوامع ایرانیان آمریکا» روز سه شنبه در کنگره ایالات متحده حضور یافتند تا پیشنهادات خود را درباره تعامل ایالات متحده با ایران به اطلاع نمایندگان و اعضای کنگره آمریکا برسانند.

این گروه که ایک یا «جوامع ایرانیان آمریکا» نام دارد، در جلسه کنگره آمریکا میزبان چند عضو مجلس نمایندگان بود.

گفتگو با مجید صادقپور در مورد پیشنهادهای «جوامع ایرانیان آمریکا» به کنگره
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:40 0:00
لینک مستقیم

«جوامع ایرانیان آمریکا» می گوید حمایت از حقوق بشر در ایران، شکست افراط گرایی اسلامی و تهدیدات تروریستی ایران مهمترین پیشنهادات آنها به اعضای کنگره آمریکا است.

در حاشیه این نشست،‌ ایلیانا راس لیتنین، نماینده جمهوریخواه از فلوریدا درباره تفاوت دولت جدید آمریکا با دولت قبلی در قبال ایران به صدای آمریکا گفت: در مورد مواضع دولت پرزیدنت ترامپ در قبال ایران سوالاتی وجود دارد که هنوز پاسخ داده نشده اما هر چه روی دهد،‌ نمی تواند بدتر از سیاست گمراه کننده دولت باراک اوباما در قبال ایران باشد.

وی افزود: ما بسیار خوشبین هستیم و می دانیم که پرزیدنت ترامپ سوالات جدی در مورد توافق هسته‌ای با ایران مطرح کرده و او منافع آمریکا را در برابر منافع جمهوری اسلامی ایران قربانی نمی کند.

در این مراسم برد شرمن نماینده ارشد دموکرات در مجلس نمایندگان نیز حضور داشت. او که از امضا کنندگان طرح ممنوعیت فروش هواپیماهای غیرنظامی بوئینگ و ایرباس به ایران است، به صدای آمریکا گفت ما در کنگره می خواهیم مطمئن شویم که جمهوری اسلامی ایران نتواند با استفاده از هواپیماهای غیرنظامی دست به حمایت از تروریسم بزند و به بشار اسد برای کشتار مردم سوریه کمک کند.

گروه «جوامع ایرانیان آمریکا» در حالی این نشست را برگزار کرد که یک هفته پیش نیز اعضای وابسته به این گروه در حاشیه بررسی اعتبارنامه وزیر خارجه پیشنهادی دونالد ترامپ در کنگره با پوشیدن پیراهن هایی با هشتگ #فری ایران شرکت کردند.

«جوامع ایرانیان آمریکا» که از ۲۰۱۲ تاسیس شد، می گوید مشوق حقوق بشر و آزادی‌های دموکراتیک برای مردم ایران است. رئیس سیاسی این گروه مجید صادقپور است.

---------------------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG