لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

حبس در انتظار کادر متخلف بیمارستان «اشرفی اصفهانی»


یوسف کریمی٬ معاون دادستانی خمینی‌شهر اصفهان اعلام کرد پزشک و پرستار متخلف بیمارستان «اشرفی اصفهانی» خمینی‌شهر اصفهان بدلیل «خودداری از انجام وظیفه» مجرم شناخته شده‌اند و بر اساس قانون بین شش ماه تا سه سال حبس در انتظار آنهاست.

به گزارش خبرگزاری مهر٬ آقای کریمی این اظهارات را روز چهارشنبه (۱۸ آذرماه) بیان کرده است.

وی گفته در پرونده٬ جرم پزشک و پرستار پرونده کودک چهارساله خمینی‌شهری٬ «تخلف از انجام‌ وظیفه خود که رسیدگی به مصدوم بوده، قید شده» و «طبق قانون بین شش ماه تا سه سال حبس» برای این جرم در نظر گرفته می‌شود.

با پیگیری وزارت بهداشت٬ پرونده صدرا زاهد‌پور، پسربچه‌ای که هفتم آذرماه بخیه‌های چانه‌اش به علت ناتوانی والدین در پرداخت هزینه بیمارستان٬ بدستور پزشک و از سوی پرستار بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر در اصفهان شکافته شد٬ در قوه قضائیه در حال بررسی است.

با اینکه پزشک متخلف پیش‌تر گفته بود به «مزاح» خواسته بخیه چانه کودک چهار ساله شکافته شود٬ معاون دادستانی خمینی‌شهر اعلام کرده که جرم وی اثبات شده است.

پرستار مسئول رسیدگی به این بیمار هم مدعی شده بود که «بخیه‌ها» در جای دیگری شکافته شده است.

یوسف کریمی همچنین گفته این پزشک و پرستار متخلف در حال حاضر با «قرار وثیقه» آزاد هستند و هر دو «از کار معلق شده‌اند.»

خبرگزاری دولتی ایرنا ۱۵ آذرماه به نقل از دادستانی خمینی‌شهر نوشته بود که مته‌مان پس از تفهیم اتهام به دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی، راونه بازداشتگاه نیروی انتظامی شده‌اند.

رسول بنی‌هاشمی٬ رئیس سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر نیز از احتمال‌ صدور حکم یک تا دو سال حبس و تعلیق و ابطال کار برای مته‌مان این پرونده خبر داد.

آقای بنی‌هاشمی افزوده حکم تعلیق و ابطال از کار بر اساس ماده ۲۰ قانون نظام پزشکی برای مته‌مان این حادثه اجرایی می‌شود.

وی مته‌مان پرونده را نیز سه نفر شامل یک پزشک، یک پرستار و یک سوپروایزر معرفی کرده است.

بنی‌هاشمی در عین حال از ارسال ۱۸ پرونده به‌ سازمان نظام پزشکی خمینی‌شهر در سال جاری خبر داده که «شاید بد‌تر و بزرگ‌تر» از پرونده صدرا زاهدپور بوده است.

به گفته تنها تفاوت در این بود که به این پرونده‌ها «به‌ دوراز هیاهوی رسانه‌ای رسیدگی می‌شد» و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد باید کار را به نظام پزشکی خمینی‌شهر واگذار می‌کرد و وارد ماجرا نمی‌شد.

به نظر می‌رسد رسانه‌ای شدن تخلف کادر درمانی بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر موجب نارضایتی سازمان نظام پزشکی این شهر شده است.

خبرگزاری ایسنا نیز از برکناری کادر مدیریتی و رئیس بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر اصفهان به علت «تخلف» و معرفی سرپرست برای این بیمارستان خبر داده است.

مطابق طرح تحول سلامت، هزینه درمانی در بیمارستان‌های دولتی در شهر‌ها، شش درصد و در مراکز روستایی سه درصد است و بیمارستان‌ها موظف به پذیرش همه بیماران اورژانسی حتی افراد ناتوان از پرداخت این سه درصد هستند.

بر اساس این دستورالعمل‌، هنگام مراجعه این کودک به بیمارستان نیز نباید ارائه خدمات اورژانس به وی به پرداخت هزینه و ارائه قبض صندوق موکول می‌شد.

پیش از این خبرگزاری ایسنا به نقل از محمد آقاجانی٬ معاون درمان وزارت بهداشت نوشته بود بدنبال تخلف در بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر٬ در جلسه‌ای با مسئولین ارشد دانشگاه اصفهان مقرر شد «مسئولین بیمارستان خمینی‌شهر اصفهان از سمت خود برکنار شوند و به مسئولین حراست، بازرسی و برخی مسئولین دیگر دانشگاه تذکرات جدی داده شد.»

آقای آقاجانی به دستور حسن قاضی‌زاد هاشمی٬ وزیر بهداشت برای بررسی ماجرای بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر عازم اصفهان شده بود.

XS
SM
MD
LG