لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۸

«حمله تروریستی داعش» به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران

خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته ساعت ۱۵ به پایان رسید.

خبرگزاری مهر به نقل از ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده دامغان در مجلس، می‌گوید که «تروریست‌ها پنجره اتاق‌های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی‌ها هشت نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند».

خبرگزاری مهر همچنین می‌گوید که علی لاریجانی، رئیس مجلس، که از صبح در صحن علنی مجلس حضور نداشت، دقایقی قبل به صحن آمده و ریاست را از مسعود پزشکیان، معاون خود، تحویل گرفت.

خبرگزاری مهر به نقل از نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش می‌دهد که «تیراندازی‌ها قطع شده و محیط در اختیار نیروهای امنیتی است، نیروهای سپاه در همه نقاط مجلس مستقر هستند».

شبکه خبر گزارش می‌دهد که صبح چهارشنبه «چند تیم تروریستی» قصد انجام عملیات را داشته‌اند، اما «تنها دو تیم» موفق به انجام عملیات شده‌اند.

شبکه خبر صداوسیما به نقل از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید که روز چهارشنبه اعضای یک تیم تروریستی پیش از انجام عملیات دستگیر شده‌اند.

ویدئو از درگیری امروز مجلس شورای اسلامی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:22 0:00

خبرگزاری ایلنا: دومین عامل انتحاری در آرامگاه آیت‌الله خمینی که «شش نارنجک جنگی همراه خود داشت در حین انجام عملیات خود با شلیک نیروهای امنیتی به سرش به هلاکت رسید».

پلیس راهور تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در مسیرهای اطراف مجلس شورای اسلامی تدابیر ویژه ترافیکی اتخاذ شده است.

تردد خودروهای شخصی به سمت مجلس ممنوع اعلام شد.

در همین حال از آرامگاه آیت‌الله خمینی خبر می‌رسد که تمام درهای ورودی این محل مسدود شده و تدابیر امنیتی در ایستگاه مترو این آرامگاه تشدید شده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG