لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۶

«حمله تروریستی داعش» به مجلس و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران

خبرگزاری‌ها در ایران گزارش می‌دهند حملاتی که صبح روز چهارشنبه حدود ساعت ده در تهران آغاز شد و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را پذیرفت، پس از پنج ساعت و بر جای ماندن ۱۲ کشته ساعت ۱۵ به پایان رسید.

شبکه خبر صداوسیما به نقل از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید که روز چهارشنبه اعضای یک تیم تروریستی پیش از انجام عملیات دستگیر شده‌اند.

شبکه خبر گزارش می‌دهد که صبح چهارشنبه «چند تیم تروریستی» قصد انجام عملیات را داشته‌اند، اما «تنها دو تیم» موفق به انجام عملیات شده‌اند.

خبرگزاری مهر به نقل از نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش می‌دهد که «تیراندازی‌ها قطع شده و محیط در اختیار نیروهای امنیتی است، نیروهای سپاه در همه نقاط مجلس مستقر هستند».

خبرگزاری مهر همچنین می‌گوید که علی لاریجانی، رئیس مجلس، که از صبح در صحن علنی مجلس حضور نداشت، دقایقی قبل به صحن آمده و ریاست را از مسعود پزشکیان، معاون خود، تحویل گرفت.

خبرگزاری مهر به نقل از ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده دامغان در مجلس، می‌گوید که «تروریست‌ها پنجره اتاق‌های طبقه چهارم را باز کرده و به مردم حاضر در خیابان تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی‌ها هشت نفر مجروح شده و دو نفر به شهادت رسیدند».

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از مدیرکل ضد تروریسم در وزارت اطلاعات می‌گوید که چند تیم تروریستی به شهر تهران وارد شده‌اند، اما یکی از آنها قبل از هر اقدامی دستگیر و «تیم دیگر در حرم امام راحل مورد ضربه قرار گرفت».

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل ضد تروریستی وزارت اطلاعات تعداد عملیات‌های تروریستی که قرار بود روز چهارشنبه در تهران انجام شود را سه عملیات اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع غیررسمی خبر داد که «نیرو‌های رهایی گروگان سپاه پاسداران موفق شدند دو تروریست‌ را در حرم امام بازداشت کنند».

خبرگزاری فارس می‌گوید که «پس از شهادت دو محافظ مجلس، دو نفر از کارمندان دفتر نمایندگان نیز به شهادت رسیدند و تاکنون ده نفر زخمی شدند».

بیشتر

XS
SM
MD
LG