لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۲۱

رولز رویس ۱۳ میلیون دلاری


رولز رویس در اقدامی نادر حاضر شده برای یک مشتری خاص خودرویی را با نام سوئیپ‌تیل (Rolls-Royce Sweptail) تولید کند.

این خودرو با قیمت ۱۳ میلیون دلار تبدیل به گران‌ترین رولز رویس تاریخ شده است.

مراحل طراحی و ساخت این خودرو حدود چهار سال طول کشیده است و به گفته برخی از رسانه‌ها این خودرو تا کنون گران قیمت‌ترین خودرویی است که توسط این شرکت انگیسی که هم اکنون توسط بی‌ام و آلمان اداره می شود ساخته شده است.

|برای دریافت تازه‌ترین خبرها به تلگــــرام رادیو فردا بپیوندید|

سوئیپ‌تیل بر اساس نسخه معروف فانتوم ساخته شده و برای سفارشی ساز شدن این محصول از برخی مدل‌های قدیمی این شرکت در دهه ۳۰ میلادی و همچنین قایق‌های تفریحی الگو برداری شده است.

در این خودرو از یک موتور ۱۲ سیلندر با حجم ۶۷۰۰ سی سی استفاده شده است که می تواند ۴۵۳ اسب بخار قدرت تولید کند.

جلوپنچره بزرگ این خودرو به صورت یکپارچه از آلیاژ خاصی از آلومنیوم ساخته شده و شماره پلاک خودرو روی آن حک شده است. سقف خودرو هم با شیبی یکنواخت به سمت عقب خودرو کشیده شده و ارتفاعش کاهش یافته است.

ساخت سقف پانورامیک این خودرو از نظر برخی کارشناسان باجنسی تمام شیشه ای و منحنی شکل،چشم نواز شده است.

درباره صاحب این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است اما رسانه‌ها احتمال داده اند وی یکی از کلکسیونر‌ها معروف خودرو باشد که خودرویی را به صورت تک می خرند تا در گذر زمان ارزش آن افزایش یابد.

البته طراحی و ساخت این محصول گویا برای رولزرویس پر ریسک بوده چرا که این شرکت اعلام کرده بعید است در آینده تا این حد اجازه دهد کسی در روند طراحی یک خودرو دخالت کند و خواسته‌هایش را به شرکت دیکته کند.

برخی خواسته‌ها این مشتری ثروتمند آنقدر برای رولزرویس سخت بوده که مجبور شده برای فراهم شدن این خواسته‌ها از یک تیم فنی جدید استفاده کند.

این محصول رولزرویس که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده یک خودرو دو در کشیده است که طراحی بسیاری از خطوط بدنه و طراحی داخلی آن بسیار عجیب بنظر می رسد. در بخش های عقب خودرو از مدل‌های دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ الهام گرفته شده است.

این خودرو فرمان راست است و به همین دلیل احتمالا صاحب این خودرو در یکی از کشورهایی زندگی می کند که فرمان خودرو در قسمت راست قرار می گیرد.

این خودرو علاوه بر گران‌ترین مدل رولزورویس می تواند گران‌ترین خودرو صفر کیلومتر جهان هم باشد. سوئیپ‌تیل چندین برابر یک دستگاه بوگاتی ویرون قیمت دارد.

در پاییز سال گذشته آخرین فراری مدل لافراری هفت میلیون دلار فروخته شد.

فراری توانسته بود این خودرو را در یک حراجی به قیمت هفت میلیون دلار بفروشد. به گفته فروشندگان ، پول حاصل از فروش این فراری در جهت حمایت از زلزه زدگان اخیر ایتالیا استفاده شده است.

برنامه اولیه فراری از تولید ۴۹۹ دستگاه لافراری خبر میداد، ولی پانصدمین از این خودرو ه ساخته شد ؛ خودرویی که برای جذب کمک به زلزله اخیر در ایتالیا از خط تولید مارانلو خارج و به حراج گذاشته شد. فروش این خودرو به قیمت هفت میلیون دلاری در شرایطی است که فراری دیگر لافراری‌های تولیدی را به قیمت حدود ۱.۵ میلیون دلار فروخته است.

رولز رویس سوئیپ‌تیل و آخرین دستگاه لا فراری هم اکنون رکورد گران ترین خودروهای صفر کیلومتر جهان را در اختیار دارند.

البته همچنان این دو خودرو در برابر گران‌ترین خودروهای تاریخ حرفی برای گفتن ندارند . در سال ۲۰۱۴ اتومبیل فراری ۲۵۰ جی تی او مدل ۱۹۶۲ رکورد جهانی بیشترین قیمت را در یک حراج به ارزش ۳۸ میلیون دلار از آن خود کرد. از این خودرو تنها ۳۹ دستگاه ساخته شده بود.

با این همه بنظر می رسد رولزوریس سوئیپ‌تیل در گذر زمان ارزش بیشتری پیدا کند تا حدی که رکورد گران‌ترین خودرو تاریخ را تغییر دهد.

XS
SM
MD
LG