لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۲۷

اوباما و کامرون: به تروریست‌ها اجازه نمی‌دهیم آزادی بیان را پایمال کنند


باراک اوباما رئيس جمهوری آمريکا و ديويد کامرون نخست وزير بريتانيا می‌گويند به تروريست‌ها اجازه نخواهند داد آزادی بيان و عقيده را پايمال کنند.

اين دو رهبر در مقاله مشترکی که در روزنامه تايمز لندن منتشر شد، نوشته‌اند که «اين قاتلان وحشی و ايدئولوژی انحرافی آنها را به زانو در خواهند آورد.»

در اين مقاله آمده است که افراطگرايان قادر نخواهند بود جهانيان را مرعوب کنند، اعم از اين که اين متحجران به تنهايی عمل کنند، يا به صورت گروهی، مانند القاعده و داعش و بوکوحرام.

آنها همچنين به فشارهای ديپلماتيک بر روسيه به دليل بحران اوکراين اشاره کردند.

رئيس جمهوری ايالات متحده پنجشنبه شب ميزبان ديويد کامرون در کاخ سفيد است و قرار است درباره مسائل بين‌المللی گفتگو کنند.

کاخ سفيد با اعلام اين خبر گفت که دوست و متحد صميمی رئيس جمهوری آمريکا به ديدن او می‌آيد؛ بنابر اين همه چيز برای يک گفتگوی سازنده و و موفق ميان دو متحد آماده شده است.

آمريکا بطور کلی از همه دوستان و متحدانش با تمجيد و تحسين ياد می کند؛ اما در اين مورد بريتانيا از موقعيت ممتازی برخوردار است؛ و اين دو رهبر در ۵ سال اخير در مسائل بين المللی همکاری نزديکی داشته اند.

وقايع و تحولات اخير، مثل پيدايش داعش، حمله به مجله شارلی ابدو در پاريس، و نظاير آن يادآور آن است که بيشترين همکاری ميان آمريکا و کشورهای اروپا در زمينه مبادله اطلاعات صورت می گيرد، و اين بار نيز مسأله جنگ سايبری و مبادله اطلاعات در رأس گفتگوی رهبران آمريکا و بريتانيا خواهد بود.

------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG