لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۱

تأکید اوباما بر پرهیز از پیشداوری‌ها در ضیافت افطار کاخ سفید


سایت فیس بوک وزارت خارجه آمریکا، بخشی از سخنان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، را که روز دوشنبه، در ضیافت افطار کاخ سفید بیان شده، منتشر کرده است:

«زمانیکه ارزش‌های ما مورد تهدید قرار می‌گیرند، ما بعنوان یک ملت گرد هم می‌آییم. زمانیکه سه جوان مسلمان آمریکایی اوایل امسال بی رحمانه در شهر چپل هیل به قتل رسیدند، آمریکاییان معتقد به هر کیش و باوری از آن جامعه حمایت کردند؛ و مسلماً، امشب، دعاهای ما همراه شهر چارلستون و کلیسای مادر امانوئل (Mother Emanuel) خواهد بود. ما، بعنوان آمریکایی، اصرار داریم هیچ‌کس نباید بخاطر قیافه اش، یا آنچه که هست، یا آن کسی را که دوست دارد یا چطور پرستش می‌کند هدف قرار بگیرد. ما در برابر این اقدامات تنفرانگیز متحد ایستاده‌ایم.»

آقای اوباما پیشتر به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان پیامی منتشر کرد. در این پیام آمده است «در حالی که ظهور هلال تازه ماه فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به ارمغان می‌آورد، من و میشل گرم‌ترین تبریک‌های خود را به همه کسانی که فرائض این ماه را در ایالات متحده و در سراسر جهان به جا می‌آورند، تقدیم می‌کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین افزود «ماه رمضان زمانی است که خانواده‌ها و جوامع در اجتماعات شادمانه‌ای که نشان گر سنت‌های غنی و متنوع جوامع و فرهنگ‌های اسلامی است، برای افطار و نیایش گرد هم می‌آیند.»

آقای اوباما در پایان این پیام افزود «من بار دیگر مشتاقانه در انتظار استقبال از مسلمانان آمریکایی در مراسم سالانه افطار کاخ سفید به منظور گرامی داشت ماه رمضان و قدرشناسی از خدمات مسلمانان آمریکایی در سرتاسر کشور هستم. از طرف خانواده من به خانواده‌های شما، ماه رمضان مبارک.»

XS
SM
MD
LG