لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۶

پژو ۳۰۰۸ خودرو سال اروپا شد


در حاشیه نمایشگاه خودرو ژنو با رای خبرنگاران و کارشناسان خودرویی در اروپا پژو ۳۰۰۸ به عنوان خودرو سال اروپا انتخاب شد.

گروه پژو سیتروئن پس از چند سال زیان دادن و در جا زدن طی چند سال اخیر تکانی به خود داده است و روح تازه‌ای در کالبد محصولاتش دمیده است.

این گروه خودروسازی همچنین با خرید اوپل و واکسهال، با تولید سالانه ۵ میلیون خودرو به دومین خودروساز بزرگ اروپا تبدیل خواهد شد. رتبه نخست در قاره اروپا متعلق به فولکس‌واگن است.

پژو ۳۰۰۸ درخشید
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:51 0:00

این شرکت درست در روزی که توانسته بود شرکت اوپل و واکسهال را از جنرال موتورز بخرد توانست عنوان بهترین خودرو سال را نیز کسب کند عنوانی که بر روی مشتریان اروپایی برای خرید خودرو تاثیر فراوانی دارد.

پژو ۳۰۰۸ با رای یک هیئت داوری پنجاه و هشت نفره از بیست و دو کشور اروپایی به عنوان خودروی سال برگزیده شد. رقبایی مانند آلفا رومئو جولیا، سیتروئن سی سه، مرسدس بنز کلاس ای، نیسان میکرا، تویوتا سی اچ آر و ولوو وی نود پشت سر پژو ۳۰۰۸ قرار گرفتند.

در این رده بندی پژو ۳۰۰۸ مقام اول ، آلفا رومئو جولیا مکان دوم ، مرسدس کلاس ای مکان سوم ، ولوو وی نود مکان چهارم ، سیتروئن سی سه مکان پنچم ، تویوتا سی اچ آر مکان ششم و نیسان میکرا مکان هفتم را بر اساس نظر یک سری از خبره‌ترین خبرنگاران خودرویی اروپا بدست آوردند.

پژو ۳۰۰۸ محصول کراس اوور شرکت پژو است که بر روی پلت فرم خودرو ی سدان پژو ۳۰۸ توسعه یافته است . خودروهای کراس اوور خودروهایی بین سواری و شاسی بلند هستند که بر روی پلت فرم خودروهای سواری توسعه می یابند .

برای ساخت ۳۰۰۸ جدید از شاسی‌ای‌ام پی دو پژو استفاده شده که قبلا هم در هاچ‌بک ۳۰۸ به کار رفته است.

خودرو جدید ۳۰۰۸ پژو در بخش داخلی کاملا متحول و الکترونیکی شده است . مانیتور ۸ اینچی لمسی بالای داشبورد آن شبیه تبلت‌هاست و صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی‌اش نیز رقیب جدیدی برای صفحه کیلومترهای خودروهای آلمانی است.

پیشرانه اصلی این خودرو با کمک شرکت بی‌ام و توسعه یافته و در کلاس خود بهترین موتور شناخته شده است . این موتور ۱۶۰۰ سی سی با تزریق مستقیم سوخت و با استفاده از توربو شارژ می تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید می کند . قیمت پایه این خودرو در اروپا چیزی نزدیک ۲۵ هزار یورو است.

دلایلی که سبب شده این خودرو به این عنوان دست پیدا کند امکاناتش با توجه قیمت در کنار قدرت مانورش بوده است . البته کراس اوور بودن این خودرو هم در انتخاب داوران بی‌تاثیر نبوده است.

چند سالی است که اقبال بازار به محصولات کراس اوور زیاد شده است و شرکت پژو هم چندین محصول از جمله پژو ۲۰۰۸ ، پژو ۳۰۰۸ و پژو ۵۰۰۸ را که خودروهایی کراس اوور هستند بر روی محصولات سواری و هاچ بک ۲۰۸ ،۳۰۸ و ۵۰۸ توسعه داده است.

پژو همچنین قصد دارد محصول ۲۰۰۸ را هم برای بازار ایران تولید کند. این خودرو قرار است با سرمایه گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در ایران تولید شود.

مدیر عامل شرکت پژو اعلام کرده که شرکت پژو فرانسه با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی بزرگترین شرکت خودرو ساز اروپایی است که پس از برجام در ایران سرمایه گذاری کرده است.

جان فیلیپ پاراتو مدیرعامل پژو گفته است با این سرمایه گذاری سه محصول پژو ۲۰۰۸، ۳۰۱ و ۲۰۸ در ایران تولید خواهد شد.

پژو برای نخستین بار است از طریق سرمایه گذاری مالی مستقیم در صنعت خودرو ایران حضور پیدا می کند.

بر این اساس ایران خودرو و پژو با سرمایه گذاری مشترک ، شرکتی را با نام ایکاپ شکل داده اند این شرکت با سهامداری ۵۰ درصدی هر یک از طرفین تاسیس شده است.

تولید ۲۰۰ هزار مدل جدید شامل ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ در سال از جمله مواردی است که بین طرفین توافق شده و قرار است از این میزان ۳۰ درصد به شبکه فروش پژو صادر شود.

مدلهای جدید پژو در ایران از پلت فرم جدید پی اف یک استفاده می کنند. شرکت پژو بر روی این پلت فرم (شاسی، قوای محرکه و سیستم تعلیق) سه خودرو خود را شامل پژو ۲۰۸ در بخش خودروهای هاچ بک، پژو ۲۰۰۸ در بخش خودروهای کراس اوور و پژو ۳۰۱ در بخش خودروهای سدان را ساخته است.

XS
SM
MD
LG