لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۰

مدیر سرویس مخفی آمریکا، ناچار به استعفا شد


جوليا پيرسون مدير سرويس مخفی آمريکا
جوليا پيرسون مدير سرويس مخفی آمريکا

جوليا پيرسون مدير سرويس مخفی آمريکا پس از حدود يک سال و نيم خدمت، در پی بروز مجموعه‌ای از لغزش‌های امنيتی در کاخ سفيد، از مقام خود استعفا داد.

جه جانسون رئيس سازمان امنيت ملی آمريکا عصر روز چهارشنبه اعلام کرد، با درخواست استعفای خانم پيرسون موافقت کرده است و در بيانيه‌ای گفت جوزف کلنسی به عنوان سرپرست موقت معرفی خواهد شد.

جوليا پيرسون روز سه‌شنبه برای ادای توضيح در زمينه موارد متعددی از لغزش‌های امنيتی در کاخ سفيد، به کنگره احضار شده بود و با پرسش‌ها و انتقادهای شديد نمايندگان درباره ورود غيرمجاز دو نفر به کاخ سفيد در کمتر از بيست و چهار ساعت روبرو شد.

خانم پيرسون، که از ماه مارس ۲۰۱۳ در اين مقام بود، در برابر کميته فرعی نظارت بر امنيت ملی مجلس نمايندگان اذعان کرد که سازمانی که مأموريت حفاظت از کاخ رياست جمهوری را برعهده دارد در روز ۲۸ شهريور که فردی به نام «عمر گونزالس» بدون اجازه وارد کاخ سفيد شد، در انجام وظايف خود کوتاهی کرده است.

کمتر از ۲۴ ساعت بعد از دستگيری گونزالس، فرد ديگری با خودرو در برابر ورودی کاخ سفيد توقف کرد و به اخطار مأموران امنيتی برای ترک محل واکنشی نشان نداد. سخنگوی کاخ سفيد او را «کوين کار» معرفی کرد و گفت او يک جوان ۱۹ ساله اهل ايالت نيوجرسی است.

---------------------------------------------------------------------------

منبع: صدای آمریکا

XS
SM
MD
LG