لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۳

کناره گيری احمدی مقدم؛ حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی شد


حسین اشتری (راست) و اسماعیل احمدی مقدم
حسین اشتری (راست) و اسماعیل احمدی مقدم

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آیت الله علی خامنه ای،رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه، ۱۸ اسفند سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی ایران منصوب کرد.

آقای اشتری در خرداد ماه به عنوان جانشین فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شده بود.وی پیش از آن نیز «رییس پلیس اطلاعات و امنیت» نیروی انتظامی بود.

ساعاتی پیش از انتشار رسمی این حکم، سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم، خبر برکناریش از فرماندهی نیروی انتظامی ایران را تائید کرده بود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا وی تصریح کرد: « رفتنم از ناجا به درخواست خودم بود و امروز نیز حکم فرمانده جدید صادر می‌شود.»

آقای احمدی مقدم اضافه کرد:« اسفندماه سال گذشته به خدمت فرماندهی کل قوا رسیده و استدعا داشتم تا عزیز دیگری را به این سمت بگمارند اما ایشان قبول نکردند.»

وی تصریح کرد: « در محضر فرمانده کل قوا اعلام داشتم که اگر شما خسته نشده‌اید مردم خسته شده‌اند.»

در روزهای گذشته و پس از عذرخواهی آقای احمدی مقدم از ماجرای رخ داده در بازداشتگاه کهریزک برخی از وب سایتهای خبری در ایران از برکناری وی خبر داده بودند.

اسماعیل احمدی مقدم، روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند گفته بود: «ما در برابر این حادثه زبانی جز عذرخواهی نداریم و تنها قادر به جبران بخشی از آثار تلخ آن هستیم.»

وی تاکید کرده بود که حادثه «تلخ» کهریزک باعت بیداری پلیس شده است.

در سال ۸۸ گزارش‌های رسمی نظیر گزارش مجلس شورای اسلامی از ضرب و شتم گسترده زندانیان در بازداشتگاه کهریزک خبر داده بودند.

محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر، نیز پس از اعتراض‌های سال ۸۸ به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آن سال، بر اثر شکنجه و فشار عصبی جان خود را در بازداشتگاه کهریزک از دست دادند.

اسماعیل احمدی‌مقدم درسال ۸۴ و پس از استعفای محمد باقر قالیباف برای شرکت درانتخابات ریاست جمهوری آن سال، به سمت فرمانده نیروی انتظامی ایران منصوب شد.

براساس گزارشها ریاست آقای احمدی مقدم بر نیروی انتظامی در سال ۹۱ برای دو سال و در خرداد سال ۹۳ برای یک سال تمدید شده است.

وی پیش از این گفته بود که حکم فرماندهی‌اش در هجدهم تیر ۹۳ به پایان می‌رسد.

XS
SM
MD
LG