لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۲۷

دادستان تهران: به پلیس برای برخورد با بدحجابی دستور قضایی داده‌ایم


عباس جعفری دولت آبادی٬ دادستان تهران
عباس جعفری دولت آبادی٬ دادستان تهران

عباس جعفری دولت آبادی٬ دادستان تهران، از صدور دستور قضایی به پلیس ایران برای برخورد با «بدحجابی» ٬ «جمع‌آوری ماهواره» و «منع تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای غیر مجاز» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی تهران، آقای جعفری دولت‌آبادی این اظهارات را در جلسه مشترک اول دی‌ماه وزارت کشور، دادستانی استان تهران و رؤسای حوزه‌های قضایی بخش این استان بیان کرده است.

وی نوع این دستورات را «قضایی پیشگیرانه» عنوان کرده و افزوده این دستورات باعث شده «در سال جاری برخورد پلیس با این مظاهر جدی‌تر» شود.

دادستان تهران گفته «ارتباط وثیقی» بین آسیب‌های اجتماعی و جرایم وجود دارد و به همین دلیل باید «آسیب‌های اجتماعی کنترل و جرایم مهار شود.»

اظهارات دادستان تهران درباره ضرورت «کنترل» آسیب‌های اجتماعی پس از آن بیان می‌شود که علی مطهری٬ نماینده مجلس گفت رهبر جمهوری اسلامی پس از شنیدن گزارش مربوط به آسیب‌شناسی اجتماعی در ایران «گریه» کرده است.

پس از ارائه این گزارش به آیت الله خامنه‌ای بود که دور تازه برخورد پلیس با «ساپورت‌ پوشان»، «بدپوششان» و «بدحجابان» در ایران آغاز شد.

اوایل آذرماه رسانه‌های ایران گزارش کردند «گشت‌های ارشاد» پس از مدت‌ها غیبت٬ بار دیگر به خیابان‌های شهر تهران بازگشته‌اند.

سعید منتظرالمهدی٬ سخنگوی نیروی انتظامی،اواخر آبان ماه به زنانی که در خودروهای شخصی خود «کشف حجاب» می‌کنند، هشدار داد که خودروی آنها توقیف و «ممنوع الخدمت» خواهد شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی شماری از آزادی‌های اجتماعی به ویژه انتخاب نوع پوشش و طلاق را نیز در کنار فحشا٬ فقر و اعتیاد قرار داده و از آن به عنوان آسیب اجتماعی نام می‌برند.

بر اساس قانون تعزیرات سال ۱۳۶۲ رعایت نکردن حجاب اسلامى در اماکن عمومی جرم است و مجازات شلاق برای آن در نظر گرفته شده است.

در سال‌های اخیر با افزایش حضور زنان در دانشگاه‌ها و اماکن عمومی٬ اظهار نارضایتی مقام‌های جمهوری اسلامی از وضعیت حجاب در کشور افزایش یافته است.

حسین اشتری٬ فرمانده پلیس ۱۳ آذرماه گفته بود این نیرو «با توجه به اوضاع نابهنجار اخلاقی در سطح جامعه احساس وظیفه کرده» و از یک ماه گذشته برخورد با این «ناهنجاری‌ها» را آغاز کرده است.

به گفته وی پلیس «برخورد قاطعی را با مزاحمان نوامیس، هنجارشکنان، آلودگی صوتی و کشف حجاب در خودرو‌ها اجرا کرده است.»

سعید منتظرالمهدی٬ سخنگوی نیروی انتظامی نیز پیش از آن به زنانی که در خودروهای شخصی خود «کشف حجاب» می‌کنند، هشدار داد خودروی آن‌ها توقیف و «ممنوع الخدمت» خواهد شد.

XS
SM
MD
LG