لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۷

برگزاری گشت‌های مشترک دادستانی و پلیس تهران بزرگ


عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان عمومی و انقلاب تهران از برگزاری گشت‌های مشترک دادستانی و پلیس تهران بزرگ خبر داد.

آقای دولت‌آبادی این اظهارات را در جلسه مشترک دادستانی تهران و فرماندهان پلیس این شهر که روز یکشنبه (اول آذرماه) برگزار شد٬ بیان کرده است.

روابط عمومی دادستانی تهران اعلام کرده دولت‌آبادی حضور معاونان دادستانی در گشت‌های پلیس نوعی «کمک» به پلیس بوده و برای «آگاهی دادستان از وضعیت شهر» تهران ضروری است.

به نظر می‌رسد این اقدام کم‌سابقه که دادستانی ماموران خود را در کنار نیروهای پلیس به گشت‌زنی اعزام کند به نوعی حاکی از فقدان اعتماد کامل قوه قضائیه به نیروهای انتظامی باشد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزوده این گشت‌زنی مشترک می‌تواند موجب «موفقیت دادسرا و نیروی انتظامی در مبارزه با سرقت» شود.

دولت‌آبادی از معاونان دادستانی خواست در گشت‌های شبانه پلیس به طور فعال شرکت کنند.

هفته گذشته نیز رضا ابوالحسنی٬ معاون دادستان و سرپرست دادسرای ویژه سرقت، از آغاز به کار دادسرایی در تهران که به صورت ویژه در امر سرقت فعالیت می‌کند خبر داد.

این در حالی است که در نشست مشترک دادستانی تهران و فرماندهان پلیس حسین ساجدی‌نیا، فرمانده پلیس تهران بزرگ اعلام کرد از ابتدای سال جاری شمسی آمار سرقت در تهران کاهش یافته است.

وی از افزایش تعداد گشتی‌ها در سطح شهر تهران از شهریور ماه سال جاری اخبر داده و گفته روزانه ۳۸۰ تا ۴۰۰ گشتی در پایتخت مشغول گشت‌زنی هستند.

با این حال به نظر می‌رسد راه‌اندازی گشت مشترک دادستانی و پلیس٬ برخلاف اظهارات فرمانده پلیس تهران بزرگ مبنی بر کاهش میزان سرقت در تهران است.

پیش از این نیز حسن بتولی٬ رئیس پلیس آگاهی ناجا از امضای توافق نامه همکاری نیروی انتظامی با سازمان بسیج در راستای «ارتقاء» امنیت اجتماعی و اخلاقی، اطلاعاتی و عملیاتی خبر داده بود.

وی گفته بود «به دنبال آن هستیم تا از نیروهای توانمند بسیج در راستای تشدید مقابله با سرقت استفاده کنیم.»

XS
SM
MD
LG