لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۵

نگرانی رفسنجانی از بحران بیکاری و اختلافات میان جناح های حکومتی


اکبرهاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با سایت خبری آفتاب، که بخش دوم آن روز دوشنبه دهم خرداد منتشر شد، با اشاره به مشکلات تاریخی در روابط ایران و آمریکا از زمان محمد مصدق می گوید: « بی‌اعتمادی ‌های این سال‌های طولانی، احتیاج دارد که اینها (آمریکایی ها) چند سالی نرمش به خرج بدهند و امتیاز بدهند تا مسؤولان ایران اعتماد کنند. اما آمریکایی‌ها تا الان این کار را نکرده اند.»

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به خبرگزاری آفتاب می گوید دیدار آقای روحانی با باراک اوباما تنها با اجازه آقای خامنه ای می تواند انجام شود و آقای خامنه ای با آن مخالف است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به پرسشی در باره حصر رهبران جنبش سبز به سایت خبری آفتاب می گوید درباره حصر نباید از دولت توقعی داشته باشید، چون دولت نمی‌تواند کاری بکند.

اکبر هاشمی رفسنجانی بحران بیکاری در ایران و اختلاف ها میان جناح های حکومتی را نگران کننده می خواند و می گوید راه حل برون رفت از بحران اقتصادی، ایجاد اشتغال، راه اندازی کارخانه‌هایی که تعطیل شده‌اند و واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی است.

مهدی مهدوی آزاد روزنامه نگار و تحلیلگر مسایل ایران در آلمان به رادیو فردا می گوید گفته های آقای هاشمی رفسنجانی نشانی از رویکرد تازه حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی در برابر رهبر جمهوری اسلامی و نشان دادن حد و مرز اختیارات دولت است.

آقای رفسنجانی با اشاره به مشکلاتی که ایران در منطقه با آن روبروست می گوید دست ایران در عراق، سوریه، لبنان، افغانستان و یمن بند شده است که به آسانی قابل رهایی نیست بلکه باید با تدبیر حل شود. به باور آقای هاشمی رفسنجانی تنش زدایی در روابط ایران و عربستان ممکن است و با اشاره به روابط پیشین با عربستان می گوید باید با عربستان گفت و گو کرد.

علی صدرزاده تحلیلگر مسایل خاورمیانه مقیم آلمان در گفتگو با رادیو فردا می گوید آقای هاشمی رفسنجانی در حقیقت از به بن بست رسیدن سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه می گوید.

گزارش جواد کوروشی از مصاحبه اکبر هاشمی رفسنجانی با آفتاب
please wait

No media source currently available

0:00 0:05:02 0:00
لینک مستقیم

آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده خوش بین است و به سایت خبری آفتاب می گوید به‌طور طبیعی و عادی انتخابات خوبی برگزارخواهد شد و حضور مردم هم خیلی پرشور خواهد شد و رقابت هم خواهد بود، ولی نمی‌توان حوادث و اتفاقات احتمالی را پیش‌بینی کرد.

XS
SM
MD
LG