لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۲

فرج‌الله سلحشور به علت «خطای پزشکی» فلج شده است


فرج‌الله سلحشور٬ کارگردان سینما و تلویزیون
فرج‌الله سلحشور٬ کارگردان سینما و تلویزیون

فرج‌الله سلحشور٬ کارگردان سینما و تلویزیون در جریان مداوای «سرطان ریه» بر اثر یک «خطای پزشکی» قدرت تکلم عادی خود را از دست داده و «فلج» شده است.

آقای سلحشور این مطلب را روز سه‌شنبه اول دی در شرایطی که «برای صحبت کردن توان کافی نداشته و نمی‌توانسته جملات خود را «منسجم ادا کند» به خبرنگار خبرگزاری ایسنا گفته است.

سلحشور که «توان راه رفتن» خود را نیز از دست داده درباره خطای پزشکی رخ داده گفته «در یکی از مراحل کار درمانم به دلیل تزریقی که به من کرده‌اند و همچنین حساب شده نبود، فلج شدم.»

وی با اظهار تاسف از اینکه «درمان‌ها در مملکت ما هنوز در مراحل ابتدایی علمی است» از مردم ایران خواسته برایش «دعا» کنند.

فرج‌الله سلحشور از ماه‌ها پیش دچار بیماری «سرطان ریه» شده و در خانه بستری است.

سلحشور یکی از صد‌ها قربانی «خطا‌های پزشکی» در ایران و جهان است که سالانه قربانیان زیادی به همراه دارد.

کوروش ساکی٬ رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان هم روز پنجشنبه سوم دی در پنجمین کنگره «پیشگیری از خطاهای پزشکی» گفته سالانه ۵۰ هزار پرونده مرتبط با خطاهای پزشکی به دادسرا‌ها ارجاع داده می‌شود.

غلامعلی جعفری٬ رئیس سابق اداره کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران نیز سال گذشته «حساسیت دارویی و عفونت بعد از عمل بیمار» را مهم‌ترین عوامل در شکایات ناشی از خطاهای پزشکی اعلام کرده است.

آقای جعفری گفته «در امر پزشکی مفهومی به عنوان عوارض پزشکی نظیر حساسیت دارویی و یا عفونت بعد از عمل بیمار وجود دارد که در آن نمی‌شود پزشک را خطا کار تلقی کرد.»

وی افزوده «بسیاری از پرونده‌های مربوط به شکایات پزشکی در کشور ناشی از عوارض پزشکی است، عوارضی که بروز آن ناخواسته بوده و پزشک در ایجاد آن نقشی ندارد.»

XS
SM
MD
LG