لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۶

تیراندازی در میدان دهکده المپیک تهران یک کشته برجای گذاشت


 خبرگزاری صدا و سیما سرنشینان خودروی سارقان را «دو پسر و یک دختر جوان» گزارش کرده است.
خبرگزاری صدا و سیما سرنشینان خودروی سارقان را «دو پسر و یک دختر جوان» گزارش کرده است.

پلیس تهران بزرگ اعلام کرد در جریان تعقیب و گریز سه سارق و زورگیر در میدان المپیک تهران٬ یک سارق زن بر اثر اصابت گلوله کشته و یکی از سارقان مرد زخمی شد.

خبرگزاری ایلنا روز دوشنبه (۲۶ تیر) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ نوشته که سارق سوم نیز که در ابتدا فرار کرده بود٬ خود را تسلیم پلیس کرده است.

رسانه‌ها در ایران٬ این افراد را «زورگیر» معرفی کرده‌اند که اوائل بامداد امروز «با زورگیری٬ همه مدارک و وسایل» مردی را با خود برده و اندکی بعد «با تماس تلفنی» به وی گفته‌اند که حاضرند در مقابل دریافت «وجه نقد»٬ مدارک و وسایل وی را تحویل دهند.

خبرگزاری صدا و سیما نوشته این «زورگیری» در خیابان اتفاق افتاده٬ اما خبرگزاری تسنیم نوشته مردی به نام «سهراب» پس از برداشتن پول از عابر بانک از سوی سرنشینان یک پژو ۴۰۵ مورد تعقیب قرار می‌گیرد و وقتی به منزل می‌رسد٬ زورگیران نیز به زور وارد منزل وی می‌شوند.

این خبرگزاری٬ سرنشینان خودروی سارقان را نیز «دو پسر و یک دختر جوان» گزارش کرده است.

بر اساس این گزارش٬ این «زورگیری» ساعت یک بامداد امروز صورت گرفته و سارقان به سلاح سرد مسلح بوده‌اند که پس از ورود به خانه «سهراب»٬ وی را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

آنها در ازای تحویل مدارک و وسائل وی٬ درخواست ۷۰۰ هزار تومان پول نقد کرده بودند.

بدنبال تماس فرد مالباخته با پلیس و هماهنگی با ماموران درباره محل قرار و و رد و بدل کردن پول و مدارک در میدان دهکده المپیک٬ پلیس برای دستگیری سارقان اقدام می‌کند٬ اما آنها فرار می‌کنند.

در جریان تعقیب و گریز میان پلیس و سارقان٬ سرنشین عقب خودرو (دختر جوان) بر اثر تیراندازی کشته و یکی از سرنشینان جلو نیز زخمی می‌شود.

دیگر سرنشین خودرو (راننده) نیز که فرار کرده بود٬ به دو روایت٬ از سوی ماموران بازداشت شد و یا خود را به پلیس تسلیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هم در ابتدا نوشته بود خودرویی که در میدان دهکده المپیک دچار سانحه شده٬ «مظنون به حمل مواد مخدر بود که پس از بی‌توجهی به فرمان توقف پلیس در حین فرار در خیابان‌های اطراف میدان المپیک با یک خودروی ۲۰۶ برخورد می‌کند و به ناچار در یک خیابان بن‌بست گیر می‌افتد.»

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران، سارقان را دارای سابقه «آدم‌ربایی و تجاوز به عنف» معرفی کرده است.

زورگیری یکی از جرائم خرد در ایران است که در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده و به همین دلیل پلیس برای ایجاد رعب و کاهش ارتکاب به این نوع جرائم٬ برخورد خشن‌تری با مجرمان می‌کند.

XS
SM
MD
LG