لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۸

انتخاب دبیر فدراسیون ورزشی برای جلوگیری از «بیکاری و افسردگی»


محمدعلی صبور رئیس فدراسیون سه‌گانه
محمدعلی صبور رئیس فدراسیون سه‌گانه

در سال‌های اخیر با توجه به منع فعالیت دو شغله‌ها و بازنشستگان دولتی، چند رییس فدراسیون‌های ورزشی از سمت خود برکنار شده‌اند.

این قانون برای همه یکسان نیست و مدیران پرتعدادی در وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی، با وجود بازنشستگی یا دو شغله بودن، همچنان مشغول کارند.

یکی از آنها «​سردار» محمدعلی صبور رییس فدراسیون سه‌گانه است. او به تازگی از برکناری عزیز شلال‌نژاد دبیر این فدراسیون خبر داده است.

شلال‌نژاد از ابتدای سال در محل کارش حضور نیافت و رئیس فدراسیون بعد از گذشت ده ماه، سرانجام تصمیم گرفت تکلیف پست دبیری فدراسیون را مشخص کند.

بخش مهم این ماجرا که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ورزشی پیدا کرده، بیانیه سردار صبور است:

«شلال‌نژاد با وجود نداشتن هیچ‌گونه تخصص و سابقه مدیریتی ورزشی، صرفاً به دلیل قدمت آشنایی و دوستی با ریاست فدراسیون و جلوگیری از افسردگی و بیکاری دوران پس از بازنشستگی، دعوت به همکاری شده است.»

صبور در شرایطی که قصد داشته دلیل محکمه پسندی برای برکناری دبیر خود ارائه کند، اعتراف بی سابقه‌ای انجام داده و تاکید کرده است که انتصاب شلال‌نژاد، فقط به خاطر رفاقت و جلوگیری از بیکاری و افسردگی او بوده!

صبور یادآور شده: «شلال‌نژاد در مدت حضورش نتوانست به ظرفیت‌های لازم مدیریتی برسد و خودش ترجیح داده این رابطه را قطع کند.»

خبرگزاری ایسنا در گزارش انتقادی‌اش می‌نویسد: «رئیس یک فدراسیون المپیکی، بر چه مبنایی پست دبیری را به کسی سپرده که تخصص نداشته؟ چرا باید رئیس فدراسیون دوست خود را برای اینکه افسرده نباشد، صاحب پست کند؟»

این اتفاقات در حالی رخ داده که سه‌گانه‌ کاران در طول سال، فقط دو اعزام برون‌مرزی در اردیبهشت و آذر داشته‌اند. لیگ برگزار نشد و اکنون هم خبری از برپایی اردوها برای مسابقات قهرمانی آسیا نیست.

با وجودی که نظارت کمیته المپیک و وزارت ورزش بر رشته‌های المپیکی همواره با حساسیت بیشتری بوده، به نظر می‌رسد موقعیت نظامی سردار صبور باعث شده تا او بدون پاسخگویی به مقامات، بتواند پست کلیدی دبیری فدراسیون را به دوست "فاقد تخصص، بیکار و افسرده" بسپارد.

عزیز شلال‌نژاد با تکذیب خبر استعفای خود گفت: «رییس فدراسیون نمی‌خواهد ما باشیم زیرا احساس خطر کرده و فکر می‌کند کسی که کار انجام می‌دهد، می‌خواهد جای او بنشیند.»

شلال‌نژاد درباره رابطه‌اش با سردار صبور گفت: «۵۰ سال است صبور را می‌شناسم و همشهری‌اش هستم. حتی برایش قسم خوردم که فقط آمده‌ام کمکش کنم اما نمی‌خواهد.»

دبیر برکنار شده فدراسیون سه‌گانه با انتقاد از وضعیت این رشته ورزشی در ایران، به خبرگزاری ایسنا گفت: جایگاهی در آسیا و جهان نداریم و ورزشکاری هم باقی نمانده. بس است دیگر چه می‌خواهد؟ خب برود تا کسی بیاید و سه گانه را ساماندهی کند.

به گزارش سایت رادیو ورزش صداوسیما، سردار صبور گفته است: «امروز فاصله میان مردم و مسئولان بسیار زیاد شده. بدبخت‌ترین مسئول کسی است که لحظه‌ای از خدمت به مردم غافل بماند.»

اظهاراتی که چندان تناسبی با نحوه اداره فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه توسط رییس سپاهی‌اش ندارد.

آقای صبور در تازه‌ترین تصمیم مدیریتی خود، امير سرتیپ كيومرث شرفی را به عنوان رئيس هيئت این رشته ورزشی در استان آذربايجان غربی منصوب كرده است.

XS
SM
MD
LG