لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۹

محدودیت ۱۴۰ حرفی پیغام های مستقیم در توییتر حذف شد


وبلاگ رسمی توئیتر روز ۱۲ اوت اعلام کرد که محدودیت ۱۴۰ حرف را از بخش پیغام مستقیم Direct Message برداشته است.

«در حالیکه توئیتر یک تجربه جمعی است، پیغام مستقیم به شما اجازه می‌دهد که در خصوص اخبار، جنبش‌ها، و مراسمی که در تویتر در خصوص آن صحبت می‌شود، گفتگوهای خصوصی داشته باشد.

هر کدام از صدها میلیون توئیتی که در طول یک روز در تویتر منتشر می شود به شما این اجازه را می‌دهد که که در خصوص اتفاقاتی که در دنیای شما می‌افتاد گفتگو کنید. به همین دلیل ما در چند ماه گذشته تغییراتی را در بخش پیغام مستقیم ایجاد کردیم. این تغییر یک قدم بزرگ در قوی تر و مفرح تر کردن بخش خصوصی توئیتر است.»

البته این برداشتن محدودیت حروف از ۱۴۰ به معنای نامحدود شدن آن نیست بلکه محدودیت تعداد حروف در یک پیغام خصوصی به ده هزار حرف در توئیتر بدل شده است. این در حالی است که محدودیت حروف در یک پیغام خصوصی در فیس بوک بیست هزار حرف است.

در ژانویه گذشته توئیتر قابلیت فرستادن پیغام گروهی را به بخش پیغام مستقیم اش اضافه کرده بود. همینطور به افراد اجازه می‌داد که برای هر کاربر دیگر- حتی اگر دنبال‌کننده آنان هم نباشند- پیام خصوصی بفرستند.

به نظر می‌رسد این تغییرات عمده در توئیتر قرار است کمکی باشد به مشکل اصلی تویتر در جذب مخاطب بیشتر- و عام‌تر- در عرصه رسانه‌های اجتماعی. با آنکه تویتر در ماه چیزی نزدیک بیش از سیصد میلیون کاربر فعال دارد، اما این تقریبا یک پنجم یک و نیم میلیارد کاربر فیس بوک است. یافتن کاربر بیشتر به معنای سود بیشتر از تبلیغات و در نتیجه رضایت سرمایه‌گذاران و سهامداران تویتر در بازار بورس است. سرویس‌های چت دیگر مثل واتس‌آپ یا وایبر یا سیستم آی مسج اپل هم رقیبان جدی برای تویتر به حساب می‌آیند.

اما همه کاربران توئیتر از این تغییرات خوشحال نیستند. درو اولانوف، یکی از نویسندگان تک کرانچ، میگوید که آنچه تویتر را خاص و متفاوت از بقیه سرویس‌های اجتماعی می‌کرد همین محدود بودن حروفش بود. او می‌پرسد که آیا باید منتظر اپلیکشن جدایی برای پیغام‌های خصوصی در توئیتر- مانند اپلیکشن مسنجر فیس بوک- باشیم؟

XS
SM
MD
LG