لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

برمن: آمریکا در جریان مذاکرات امتیازات زیادی به ایران داده است


ايلان برمن، معاون بنیاد شورای روابط خارجی در واشینگتن
ايلان برمن، معاون بنیاد شورای روابط خارجی در واشینگتن

در آمريکا به رغم اهميت مقابله با گسترش نفوذ گروه حکومت اسلامی در عراق و سوريه و حساسيت های ناشی از بحران اوکراين، توافق اتمی با دولت ايران، و احتمالات مربوط به شکست و يا موفقيت آن مساله روز و موضوع برخوردهای سياسی و بحث های بی وقفه کارشناسان و تحليل گران انديشکده ها و رسانه هاست.

گفت‌وگوی نادر صدیقی با ایلان برمن، معاون شورای روابط خارجی، درباره مذاکرات هسته‌ای ایران
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00
لینک مستقیم


بنیاد غير دولتی شورای روابط خارجی در واشينگتن نيز در نشستی به رياست ايلان برمن معاون ارشد اين بنياد، به بررسی پيآمدهای موفقيت و يا ناکامی در رسيدن به توافق همه جانبه اتمی با ايران پرداخت.

رادیو فردا با ايلان برمن، معاون شورای روابط خارجی گفتگويی انجام داده و نخست ارزيابی او را از روند گفتگوهای جاری در سوييس جويا شده است.

آقای برمن در مورد مذاکرات هسته ای می گوید «فکر می کنم در آینده نزدیک توافق تاکتیکی صورت قرار خواهد گرفت که بیشتر در مورد مسایل فنی است و در یک سال آینده توافق همه جانبه را شامل خواهد شد.»

ایلان برمن در مورد نگرانی اعضای کنگره در مورد مذاکرات هسته ای می افزاید: «فکر می کنم از نگاه نمایندگان مردم آمریکا نگرانی زیادی وجود دارد که جمهوری اسلامی به انجام چه نوع فعالیت های اتمی مجاز خواهد بود و آیا چنین توافقی به سود آمریکا خواهد بود یا نه.»

وی می افزاید:«آشکار است که آمریکا در جریان مذاکرات امتیازات فراوانی به ایران داده است ولی چندان آشکار نیست که در برابر این امتیازات امنیت ملی آمریکا با توجه به چنین توافقی تقویت شده باشد. در کنگره تمرکز بر این نکته خواهد بود.»

XS
SM
MD
LG