لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۰۹

رئیس جمهور ونزوئلا: زنان از سشوار استفاده نکنند


نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا
نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا از زنان این کشور خواست که از سشوار برای خشک‌کردن موهایشان استفاده نکنند.

به گزارش ایندیپندت، رئیس جمهور کشور نفت خیز ونزوئلا، که با بحران انرژی روبروست، این هفته از زنان خواست که برای مصرف انرژی، اجازه دهند موهایشان به حالت طبیعی خشک شود. مادور اشاره‌ای به مصرف مردان از سشوار نکرد.

مادورو و کابینه‌اش به دنبال راه‌هایی برای کم کردن مصرف برق هستند. بخش اعظم برق ونزوئلا توسط موتورهای آبی تأمین می‌شود. ذخیره آبی این کشور به علت پدیده جوی آل نینو بسیار کم شده است.

دولت ونزوئلا همچنین روزهای جمعه را برای کارکنان بخش دولتی تعطیل اعلام کرده است. ونزوئلا از خشکسالی جدی رنج می‌برد.

ونزوئلا یکی از فاجعه آمیزترین آزمایشگاه‌های «پوپولیسم» را هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه سیاست به نمایش گذاشته و بار دیگر نشان داد که وقتی در کشوری عوامفریبی بر کرسی قدرت بنشیند، می‌تواند نتایجی دردناک‌تر از طاعون و سیل را برای مردمان آن کشور در پی داشته باشد.
فریدون خاوند،استاد اقتصاد در پاریس



این فرمان دولتی بخشی از یک طرح اضطراری است که قصدش جلب توجه مردم کشور به مصرف برق است. این طرح در ابتدا قرار بود دو ماه به طول بیانجامد، اما حالا مشخص شده است که تا پایان آل نینیو ادامه خواهد داشت. کمبود آب باعث کاهش جدی میزان تولید برق توسط ژنراتور سیمون بولیوار، اصلی‌ترین ژنراتور تولید برق در کشور ونزوئلا شده است.

به نوشته فریدون خاوند،استاد اقتصاد در پاریس، هوگو چاوز و جانشین او نیز ونزوئلا را، به رغم منابع سرشار نفتی‌اش، به آستانه ورشکستگی کشاندند.

وی می گوید «ونزوئلا یکی از فاجعه آمیزترین آزمایشگاه‌های «پوپولیسم» را هم در عرصه اقتصاد و هم در عرصه سیاست به نمایش گذاشته و بار دیگر نشان داد که وقتی در کشوری عوامفریبی بر کرسی قدرت بنشیند، می‌تواند نتایجی دردناک‌تر از طاعون و سیل را برای مردمان آن کشور در پی داشته باشد.»

به گزارش کوستاریکا استار، کارکنان دولتی که کارشان حمل و نقل آب آشامیدنی یا مواد شیمیایی لازم برای تهیه آب آشامیدنی مردم است،‌ شامل این فرمان دولتی نمی‌وشوند.

مادورا همچنین اعلام کرده که جیره بندی برق در فروشگاها و هتل‌ها از چهار ساعت در روز، به نه ساعت در روز افزایش می‌یابد.

خشکسالی جدی این کشور باعث جیره بندی آب و هم اکنون برق در برخی مناطق ونزوئلا شده است.

ونزوئلا از سال ۲۰۱۰ با مشکل کمبود برق رو به رو است که نتیجه‌اش خاموشی‌های پیاپی برای مصرف کنندگان است.

XS
SM
MD
LG