لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۴

چرا دانیل نوروزی از اصفهان به دانمارک بازگشت


دانیل نوروزی فوتبالیست ۲۴ ساله ایرانی دانمارکی، سابقه عضویت در تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان دانمارک را دارد و در مسابقات قهرمانی اروپا نیز با پیراهن تیم نوجوانان دانمارک به میدان رفته.

او که پست تخصصی‌اش دفاع چپ است، در باشگاه معتبر بروندبی توپ زده. نوروزی سابقه بازی در تیم‌های وایله بولدکلوب و نستود را هم دارد.

دانیل تابستان امسال راهی ایران شد. با عقد قرارداد یکساله به عضویت تیم سپاهان اصفهان درآمد تا در لیگ برتر ایران به میدان برود. موضوعی که در صفحات ورزشی رسانه‌های دانمارک نیز منعکس شد.

اما مسئله خدمت سربازی اجازه نداد در فوتبال ایران پا به توپ شود. این در حالی است که او در دانمارک متولد شده و پیشتر مسئله سربازی‌اش برای کشور دانمارک را حل کرده بود.

به دانیل پیشنهاد دادند تا رایگان به یک تیم نظامی مانند تراکتورسازی بپیوندد اما او یادآور شد که مسئله سربازی را از ابتدا با مسئولین سپاهان در میان گذاشته بود و آنها تاکید کرده بودند مشکلی پیش نخواهد آمد.

مهدی اخوان سرپرست سپاهان ۱۲ مرداد به خبرگزاری مهر گفت: «ما دانیل را می‌خواستیم ولی مشکل کارت پایان خدمت داشت. در نهایت مسئولان باشگاه تصمیم به فسخ قرارداد گرفتند.»

به این ترتیب، دانیل ترجیح داد برای ادامه فوتبال حرفه‌ای به دانمارک برگردد. جایی که پدر و مادر و اعضای خانواده‌اش زندگی می‌کنند.

احسان حاج صفی بازیکن چپ پای سپاهان از آلمان بازگشت. آرمین سهرابیان پدیده جوان سپاهان هم به سایت ورزش سه گفت: «متاسفانه مشکل سربازی برای نوروزی پیش آمد و نتوانست بازی کند. یک شانس بزرگ هم برای من ایجاد شد تا بتوانم برای سپاهان بازی کنم.»

ماجرای سربازی فقط یکی از حاشیه‌هایی بود که سر راه دانیل قرار گرفت. او در جریان تمرینات بدنسازی سپاهان، با مصدومیت شدید مواجه شد و پنج دندانش را از دست داد.

قرارداد ۵۵۰ میلیون تومانی دانیل نیز به نحوی بود که صد میلیون تومانش به واسطه او تعلق می‌گرفت! واسطه‌ای که گفته بود این مبلغ را باید بین افراد مختلفی که دست اندر کار این قرارداد هستند، تقسیم کند.

دانیل در مصاحبه اختصاصی با رادیوفردا، درباره مسائل مختلفی که در ایران برایش پیش آمد صحبت می‌کند. از نحوه انعقاد قرارداد تا تفاوت تمرینات در تیم‌های حرفه‌ای ایران و دانمارک.

XS
SM
MD
LG