لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

دختران قایقران در ایران: اعتراض کرده‌ایم، نه اغتشاش


تیم قاقیقرانی ایران، عکس تزئینی است
تیم قاقیقرانی ایران، عکس تزئینی است

تعدادی از دختران ملی‌پوش قایقرانی در ایران، خواستار تغییر کادر فنی تیم ملی شده و از حضور در اردو خودداری کرده‌اند. اردوی آب‌های آرام از اول بهمن در دریاچه آزادی آغاز شده است.

هدیه کاظمی، هیوا افضلی، آرزو حکیمی، فاطمه کرمجانی، نادیا تالانک، معصومه داناپور و مینا عبداللهی قایقرانانی هستند که با وجود دعوت فدراسیون، به اردو نرفته‌اند.

دلیل غیبت حکیمی، مصدومیت عنوان شده اما سایر بازیکنان به دلیل اعتراض به کادر فنی، در اردو‌ها حاضر نمی‌شوند و خواستار تغییر مربی تیم ملی هستند.

هدیه کاظمی از شاخص‌ترین پاروزنان تیم ملی در این باره می‌گوید: ما دشمنی با فدراسیون نداریم و هدف هر دوی ما پیشرفت است اما متاسفانه زبان فدراسیون، زبان تهدید است.

این ملی‌پوش درباره غیبت در اردو به خبرگزاری ایسنا گفت: مشکل ما مربی است. شاید مربی فعلی برای جوانان مفید باشد اما از لحاظ فنی برای بزرگسالان مناسب نیست. بار‌ها با فدراسیون صحبت کردیم اما فدراسیون ترجیح داده با همین مربی ادامه بدهد.

کاظمی گفت به همراه آرزو حکیمی قبل از مسابقه‌های آسیایی، خارج از ایران تمرین کرده‌اند و این خودش نوعی اعتراض است. همه ملی پوشان به دفعات پیش مسئولان رفته و اعتراض کرده‌اند.

هدیه کاظمی قهرمان فینال B در کاپ ۲ جهانی به میزبانی دویسبورگ آلمان در کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر است. او می‌گوید: «تا زمانی که به نتیجه نرسیم سر اعتراضمان می‌مانیم ولی نمی‌خواهیم اغتشاش کنیم. اما فهمیدیم با این روش به پیشرفت نمی‌رسیم و از اردو کنار کشیدیم.»

در واکنش به کناره‌گیری دختران قایقران، دبیر فدراسیون قایقرانی گفت: «دلیل غیبت بانوان قایقران را نمی‌دانم و هر کسی که صحبتی دارد باید رسماً اعلام کند تا رسیدگی کنیم.»

وحید مرادی به خبرگزاری ایسنا گفت: طبیعی است که ورزشکاران به هر دلیلی از مربی خود رضایت نداشته باشند اما این طور نیست که چون دو نفر راضی نیستند، همه چیز بر هم بخورد.

او درباره مربی مورد نظر فدراسیون که با مخالفت قهرمانان مواجه شده است، گفت: سیما عروجی جزو قهرمانان تحصیل کرده است و تجربه مربیگری دارد. خانم پاسلار هم در ایران از کسانی است که توانایی اداره تیم را دارد اما دعوتش کردیم و نیامد.

دبیر فدراسیون قایقرانی با تاکید بر اینکه اعتراضات قایقرانان شفاهی بوده، درباره احتمال برخورد انضباطی با غایبان اردو گفت در فدراسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.

سیما عروجی که خود از قهرمانان این رشته ورزشی بوده، درباره هدف برپایی اردو گفته است مسابقات جوانان و زیر ۲۳ سال جهان و سپس قهرمانی ۲۰۱۷ آسیا و بازیهای آسیایی را مدنظر دارد.

مربی تیم ملی آبهای آرام بانوان درباره شرایط تمدید حضور نفرات در اردو، به سایت فدراسیون قایقرانی گفت: «در هر دو رده جوانان و بزرگسالان، بستگی به رکورد‌ها و شرایط آن‌ها در بخش کایاک و کانو دارد.»

بهناز مرادخانی هم از مربیان جوانی است که هدایت تیم ملی روئینگ بانوان را به عهده دارد اما خبری از خودداری اعضای این تیم برای حضور در تمرینات منتشر نشده است.

نابب رئیس بانوان فدراسیون قایقرانی می‌گوید انتخاب مربیان تیم ملی بر اساس سوابق و سطح علمی آنهاست. به گفته او سیما عروجی و اسراء جلیلیان نیز بر همین اساس انتخاب شدند. آن‌ها در کلاس بین‌المللی زیر نظر جابا سانتو در تهران حضور داشتند. پیش از این هم شاگردان زیادی را تحویل تیم ملی داده‌اند.

فرحناز امیرشقاقی درباره انتقادات ملی‌پوشان به سایت فدراسیون قایقرانی گفت: همه برای موفقیت تیم ملی تلاش کنیم و نباید پشت همدیگر را خالی کنیم. این مربیان از جوانی در تیم ملی زحمت کشیده‌ و تجربیات زیادی دارند. اگر ورزشکاران اعتراض دارند، با مستندات علمی به فدراسیون اعلام کنند تا پیگیری کنیم.

XS
SM
MD
LG