لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۱

واکنش دستیار روحانی به انتقاد تشکل‌های کارگری


تظاهرات گروهی از کارگران برای دریافت حقوق، عکس تزئینی است
تظاهرات گروهی از کارگران برای دریافت حقوق، عکس تزئینی است

در پی انتقاد شماری از تشکل‌های کارگری و نیز سازمان‌های حقوق بشری و کارگری در جهان از برخوردهای امنیتی و قضایی با کارگران در ایران، دستیار حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در امور حقوق شهروندی، گفت: امنیت پیگیری مطالبات صنفی در چهارچوب قانون باید حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، الهام امین زاده در پاسخ به این پرسش‌ها که «چرا با تجمع‌های صنفی مانند اعتراض کارگران معادن بافق، چادرملو و آق دره برخورد قضایی صورت گرفت؟» و «تدبیر دولت در زمینه تامین حقوق شهروندی کارگرانی که براساس قانون اساسی و مقاوله نامه‌های بین‌المللی اقدام به پیگیری مطالبات صنفی خود می کنند، چیست؟»، گفت: وزارت کار و قوه قضاییه باید پاسخگو باشند.

کارنامه؛واکنش دستیار روحانی به انتقاد تشکل های کارگری و حقوق بشری
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:00 0:00
لینک مستقیم

سخنان دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در شرایطی ابراز شده است که تاکنون از عملکرد وزارت کار و نیز قوه قضاییه برای اعاده حق و نیز اعاده حیثیت کارگرانی که در سالیان اخیر اخراج، بازداشت و زندانی شده اند، خبری منتشر نشده است. در این میان، هنوز مشخص نشده است که چه اقدامی برای وضعیت ۱۷ کارگر شلاق خورده در آق دره در آذربایجان غربی صورت گرفته است. حکمی که با اصرار فرماندار شهرستان تکاب به اجرا در آمد.

  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG