لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۶

قهرمانی تیمی و چهار طلا برای کشتی فرنگی ایران در آسیا


رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی هند، با قهرمانی ایران به پایان رسید
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی هند، با قهرمانی ایران به پایان رسید

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا به میزبانی هند، با قهرمانی ایران به پایان رسید. چهار طلا، یک نقره و دو برنز دستاورد ایران از روی تشک‌های دهلی بود.

بيست و هفتمين دوره این رقابت‌ها در حالی به انجام رسید که به طور معمول در سال پس از المپیک، تیم‌ها با ترکیبی دگرگون شده پا به عرصه رقابت‌های قاره‌ای می‌گذارند.

ایران نیز با چنین وضعیتی عازم دهلی شد و هیچکدام از ملی‌پوشان المپیکی را به همراه نداشت.

علی اشکانی که پیشتر تیم ملی نوجوانان را پس از دو دهه به قهرمانی جهان رسانده بود، پس از نتایج خوب در جام جهانی آبادان، در آسیا هم آزمون موفقی را سپری کرد.
او قهرمانی تیمی را با ده امتیاز اختلاف نسبت به کره جنوبی و قزاقستان رقم زد؛ ضمن اینکه ایران چهار نشان زرین از هشت وزن یعنی ۵۰ درصد مدال‌های طلا را تصاحب کرد.

در وزن اول فوميتا (ژاپن) قهرمان شد و سامان عبدولی در جایگاه سوم ایستاد. پس از حمید سوریان، جانشینانش فاصله فنی فراوانی با او دارند.

قهرمانی در وزن دوم نصیب فرنگی‌کار كره جنوبی شد اما علی ارسلان از ايران هم ضمن کسب مدال برنز خوش درخشید.
این فرنگی‌کار آملی در برابر تاسمرادوف برنده مدال برنز المپیک، با اجرای فن پنج امتیازی آونگ و پیروزی ضربه فنی، توجه پایگاه خبری اتحادیه جهانی کشتی را به خود جلب کرد.

در ۷۱ كيلوگرم تاكشی ايزومی (ژاپن) در فینال بر افشين بيابانگرد کاپیتان تیم ملی ايران غلبه کرد.

رامین طاهری در ۸۰ كيلوگرم توانست برای سومین بار پیاپی روی سکوی شماره یک آسیا بایستد. رامین یک طلا، یک نقره و یک برنز نوجوانان و جوانان جهان را هم در کارنامه دارد.

وزن ۸۵ كيلوگرم با قهرمانی حسين نوری به پایان رسید. او در فینال از سد ماتسوموتو (ژاپن) گذشت. در روز پایانی رقابت‌ها، این وزن آخرین دسته‌ای بود که نماینده ایران به روی تشک آمد.

در ۹۸ كيلوگرم، نماینده ایران نه قاسم رضایی بود و نه مهدی علیاری اما سيدمصطفی صالحی‌زاده فرنگی‌کار بهبهانی تیم ملی ایران، قدرتمندانه به طلای آسیا دست یافت.

در دسته فوق سنگین بهنام مهدی‌زاده حرف اول آسیا را زد و برای دومین بار روی سکوی نخست ایستاد.

در حاشیه رقابت‌ها، انتخابات شورای کشتی آسیا هم برگزار شد و حمید بنی‌تمیم از ایران ضمن عضویت در هیئت رییسه، به عنوان دبیرکل این شورا برگزیده شد.

ریاست طولانی کیم چانگ کیو رییس کره‌ای این ارگان نیز به پایان رسید و جای خود را به دولت تورلیخانف از قزاقستان داد. تورلیخانف دارنده پنج نشان جهانی و المپیک در کشتی فرنگی است.

XS
SM
MD
LG