لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۵

نزاع، ۷۶ هزار تهرانی را به پزشکی قانونی کشاند


پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرده است که نزاع در سال گذشته بیش از ۷۶ هزار تهرانی را راهی مراکز پزشکی قانونی کرد.

روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی تهران روز یکشنبه ۲۱ دی در سایت خود تعداد مراجعه‌کنندگان به علت نزاع و دعوا به مراکز این سازمان در استان تهران را در هشت ماه گذشته، تا پایان آبان ماه،۷۶ هزار و ۷۰ نفر اعلام کرده و گفته است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته است.

براساس اطلاعیه پزشکی قانونی تهران از کل مراجعان نزاع در هشت ماهه امسال ۵۰ هزار و ۱۵۸ نفر مرد و ۲۵هزار و ۹۱۲ نفر زن بوده اند.

پزشکی قانونی ایران اوایل امسال اعلام کرده بود که در دو ماهه نخست سال جاری بیش از صد هزار نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع و دعوای خیابانی به مراکز پزشکی قانونی در سراسر کشور مراجعه کرده‌اند.

در آن اطلاعیه گفته شده بود که از نظر شمار مراجعه‌کنندگان در این مدت استان تهران با حدود ۱۸ هزار، خراسان رضوی با بیش از ۸ هزار و اصفهان با ۷ هزار بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با ۵۰۰، ایلام با ۷۵۰ و سمنان با حدود ۹۰۰ کمترین آمار مراجعان نزاع را داشته‌اند.

یکی از خبرسازترین نزاع‌ها در سال جاری،خبر قمه و چاقوکشی عده‌ای در بیمارستانی در اردبیل در آبان ماه گذشته بود.

کارشناسان مشکلات اقتصادی، فقر، بيکاری، مصرف مواد مخدر، جر و بحث بر سر مالکيت، گران‌فروشی، سرخوردگی و فشار اجتماعی، نارضایتی جنسی و نداشتن تربیت و آموزش کنترل خشم را از مهمترین عوامل بروز درگیری و نزاع در ایران می‌دانند.

XS
SM
MD
LG