لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۳

بنی صدر: اجتماع ساختگی خودشان را «ملت» می‌نامند


ابوالحسن بنی صدر
ابوالحسن بنی صدر
آیت‌الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه در سخنرانی برای گروهی از فرماندهان نیروهای هوایی ایران گفت سالگرد انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن «دشمنان را مبهوت خواهد کرد».

آیت‌الله خامنه ای گفت: «ملت ایران در روز ۲۲ بهمن با وحدت كلمه و اتحاد خود همه مستكبرین از جمله آمریكا، انگلیس و صهیونیست‌ها را همانند گذشته مبهوت خواهد كرد.»

رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به جنبش اعتراضی در ایران -که آن را «فتنه» نامیده است- گفت: «مهمترین هدف از حوادث فتنۀ بعد از انتخابات ایجاد شکاف بین مردم بود که این هدف به دست نیامد و اکنون کاملاً مشخص شده است ، کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران ایستادند از ملت نیستند بلکه افراد ضد انقلاب صریح یا افرادی هستند که بر اثر جهل و جهالت خود همان کار ضدانقلاب را انجام می‌دادند و ربطی به تود مردم ندارند.»

تازه‌ترین صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای تنها چند روز پیش از ۲۲ بهمن ایراد می‌شود. روزی که احتمال می‌رود معترضان بار دیگر در خیابان‌ها حاضر شوند. طی هفته‌های گذشته نه تنها بازداشت انواع شهروندان به شکل گسترده‌ای ادامه داشته است، بلکه مقام‌های سیاسی و امنیتی ایران نیز بارها معترضان را تهدید به «برخورد شدید» کرده‌اند.



ابوالحسن بنی صدر، نخستین رئیس جمهوری ایران پس از انقلاب در مورد گفته‌های تازه رهبر جمهوری اسلامی به رادیو فردا می‌گوید: صحبت روز دوشنبه آقای خامنه ای شامل نکات کمابيش با اهميتی است از ديد او. نکته اول اين است که او می داند در سطح جامعه ايران در انزوا قرار دارد، اما می خواهد وارونه اين امر را جلوه دهد و می گويد روز ۲۲ بهمن مردم وحدت خود را نشان خواهند داد و آمريکا و اسرائيل را مبهوت خواهند کرد. اما وقتی می‌بينيم دستگاه ايشان برای اين که صدای اعتراض مردم ايران در اين روز شنيده نشود چه تدارکاتی انديشيده است، ميزان ترس او را از همين حرف متوجه می‌شويم.

ايشان جنبش اعتراضی را دشمن می خواند و می‌گويد به مردم ايران ربطی ندارند. معلوم نيست آيا اين سه ميليون نفر که در ۲۵ خرداد به خيابان‌ها آمدند و از آن زمان تا امروز به مدت هشت ماه در جنبش اعتراضی هستند، همه دشمن هستند.

آيت‌الله خامنه ای در تازه ترين صحبت خود گفته که در روز ۲۲ بهمن همان اتفاقی خواهد افتاد که در روز ۹ دی افتاد و منظور ايشان راهپيمايی طرفداران حکومت است، اما هيچ اشاره ای به حضور مخالفان و معترضان در روز عاشورا و روزهای قبل از آن نمی‌کند. آيا نسبت معترضان و هواداران حکومت همان گونه است که آقای خامنه ای می گويد؟

در انتخابات تقلب بزرگی انجام گرفت و مسايل بعد از انتخابات نشان داد که اين رژيم به خصوص شخص آقای خامنه ای در ايران منفور و يک اقليت بيش نيستند. در دنيا هيچ حکومتی که متکی به مردم باشد اين گونه سخنان را به زبان نمی‌راند. اينها با اصرار جنبش مردم را ناچيز می‌‌شمارند و اجتماع ساختگی خودشان را که هر رژيمی از نوع جمهوری اسلامی می‌تواند فراهم کند، اجتماع ملت می‌خوانند. معلوم نيست چگونه اين ملت بايد به دنيا بگويد اين رژيم را نمی‌خواهد.

آقای بنی صدر! آيت الله خامنه ای در صحبت اخير خود معترضان و مخالفان را به دو دسته تقسيم بندی کرده، يک عده ضد انقلاب صريح و دسته ديگر کسانی که بر اثر جهالت و لجاجت همان کار ضد انقلاب را انجام می‌دهند. به نظر شما مصداق‌های مورد نظر آقای خامنه ای در اين دسته بندی چيست؟

از ديد ايشان ضد انقلاب يعنی کسانی که می خواهند ولايت فقيه نباشد. دسته فريب خورده ای که کار ضد انقلاب را انجام می‌دهد هم بخشی از رژيم است که به اصلاح طلب موسوم هستند و بيشتر آنها در زندان‌ها به سر می‌برند و آقای خامنه ای رهبران آنها يعنی آقايان موسوی، کروبی و خاتمی را مورد شماتت قرار می‌دهد که وسيله دشمن شده‌اند. با اين شبيه سازی‌هايی که می‌کنند می‌گويند اينها آلت فعل دشمنان اين نظام هستند.

آيت الله خامنه ای در سخنان خود گفته « کسانی دم از حقوق بشر می زنند که ابتدايی ترين حقوق انسان ها را در زندان‌های سراسر دنيا و حتی در مورد ملت خود لگدمال و شکنجه را رسماً قانونی می‌کنند» و سپس يک پرسش را مطرح کرده که «آيا اين مايه سرافکندگی برای يک کشور نيست». آيا شما برای اين سوال پاسخی داريد؟

پس ايشان می‌داند شکنجه کردن مايه سرافکندگی است. بنابراين بازداشتگاه کهريزک در طول تاريخ مايه سرافکندگی ايشان خواهد بود و جوان‌هايی که زير شکنجه کشته شدند به قول آقای خامنه ای مايه سرافکندگی ايشان است.

البته اشاره او به آمريکا و اسرائيل است. زندان ابوغريب و گوانتانامو مايه سرافکندگی آقای بوش و دولت او شد و خواهد بود. شکنجه های اسراييل در حق فلسطينی ها نيز مايه سرافکندگی اسراييل است، اما بايد توجه کرد که جورج بوش عراقی ها و افغانی ها را شکنجه داد اما شما آقای روحانی هموطنان مسلمان خود را شکنجه داديد، شما ندا آقاسلطان را در وسط خيابان کشتيد، به ترانه موسوی تجاوز کرديد، او را سوزانديد و بی هويت به خاک سپرديد، بعد مصاحبه تلويزيونی ترتيب داديد و گفتيد او در کانادا زندگی می‌کند. فجايعی که شما و رژيمتان مرتکب شديد اگر در دنيا بی‌مانند نباشد قطعاً بسيار کمياب است و شما می‌دانيد اين کارها مايه سرافکندگی است و انجام می‌دهيد.
XS
SM
MD
LG