لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۶

«پلنگ برفی ایران» در هیمالایا ماند


مهدی اعتمادی فر
مهدی اعتمادی فر
مهدی اعتمادی فر که کوهنوردان ایرانی به او لقب «پلنگ برفی ایران» داده‌اند، در ارتفاعات «هیمالایا» ناپدید شده و شانس زنده ماندن او، بسیار کم است.

مهدی اعتمادی فر، کوهنورد برجسته ایرانی، پس از ناکامی در سال گذشته، این بار در دومین حمله‌اش به یک قله ۸۱۷۶ متری، از رشته قله‌های هیمالایا، از روز جمعه گذشته ناپدید شده است.

عباس محمدی، رئیس انجمن کوهنوردان ایران در تهران، به رادیو فردا توضیحات بیشتری می‌دهد:

آقای مهدی اعتمادی فر از کوه نوردان با تجربه ایرانی بود که صعودهای زیادی در منطقه پامیر، هیمالیا داشته، آخرین بار روز جمعه بطرف قله دائولاگیری، حدوداً صد متر مانده به قله، در حال صعود دیده شده است. گروه‌های غیر ایرانی که آنجا بودند در برگشت دیگر ایشان را ندیدند.

آیا با شرکت های طرف قرارداد برای پشتیبانی ایشان یا مقام‌های فدراسیون کوهنوردی در تبت یا نپال از طرف انجمن کوهنوردان ایران یا فدراسیون کوهنوردی تماسی داشتید؟

خبر را همان شرکت خدمات دهنده، به یکی از دوستان ما داد. اگر اشتباه نکنم روز شنبه. این خبر از آن طرف رسیده، خود شرکت خدمات دهنده گفته است.

اورست

آقای محمدی عملیات جستجویی برنامه ریزی شده، فدراسیون، مقام‌های دولتی محل یا شرکت‌های طرف قرارداد خدمات دهنده، کسی در جستجوی ایشان هست؟

نه. تا آنجا که من خبر دارم نه. به این دلیل که در آن ارتفاع معمولاً جستجو معنای چندانی ندارد. این گروه‌هایی که به این شکل می‌روند، مسئولیت کار خودشان را دارند، سازمان یا شرکت خدمات‌دهنده هم روی خدماتش تا یک حدی تعریف مشخص قانونی دارد. تا آنجا خدمات می‌دهد و بعدش مشمول این قضیه نمی‌شود که بخواهند جستجویی کنند.

یعنی با این ترتیب که شما می‌گویید، از زنده ماندن ایشان قطع امید شده است، می شود پذیرفت که ایشان دیگر جانشان را از دست داده‌اند؟

به احتمال خیلی زیاد همینطور است. مگر معجزه ای اتفاق افتاده باشد. با توجه به شرایطی که مسیر داشته و در برگشت کسی ایشان را ندیده، اینکه احتمال بدهیم زنده است یک چیزی در حدود نزدیک به صفر است.
XS
SM
MD
LG