لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۲

عدم توانایی در پرداخت وثیقه؛ جوادی‌حصار بدون تفهیم اتهام در زندان


محمد‌صادق جوادی‌حصار، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده «توس» نزدیک پنج ماه پس از دستگیری توسط اداره اطلاعات خراسان رضوی، هنوز وکیل مدافع اختیار نکرده و به طور رسمی تفهیم اتهام نشده است.

فاطمه رجبی‌گلستانی، همسر محمد‌صادق جوادی حصار، در مورد تماس و یا دیدار با همسرش، پس از بازداشت می گوید: فقط تماس تلفتی داشتیم. حدود دو ماه است که ديدار حضوری نداشتيم. آخرين ديدار ما قبل از عيد بود.



در آخرین تماس تلفنی، آقای جوادی حصار چه گفتند و وضعيتشان در چه حالی بود؟

حالش خوب بود و يک قرار وثيقه برايش گذاشته اند که اصلاً به ما اعلام نکرده اند. فقط شفاهاً گفته بودند که مبلغ وثيقه ۴۰۰ ميليون تومان است که ما هم نتوانستيم چنين مبلغی را فراهم کنيم.

چون شما نمی‌توانيد وثيقه را تهيه کنيد، آقای جوادی حصار در زندان است؟

بله، البته کتباً چيزی به ما اعلام نکردند. قاضی شفاهی به ما گفت که اين مقدار وثيقه بياوريد.

آقای جوادی حصار وکيل هم دارد؟

نه، فعلاً وکيل هم قبول نکرده اند.

شما می خواستيد ايشان وکيل داشته باشد؟

بله، ما می‌خواستيم ولی گفتند فعلاً نيازی نيست.

تا کنون تفهيم اتهامی صورت نگرفته است؟

نه، هيچ اتهامی را به ما کتباً اعلام نکرده اند. حدود پنج ماه است که ايشان را زندانی کرده اند ولی به ما در مورد اتهامش چيزی نگفته اند. هنوز وکيل هم نگرفته ايم چون قاضی گفت وکيل لازم نيست و به طور شفاهی هم اعلام کرد که وثيقه ۴۰۰ ميليونی بياوريد که ما نتوانستيم تهيه کنيم و آقای جوادی حصار هنوز در بازداشت است.

ايشان در کجا زندانی است؟

در مشهد.

آقای جوادی حصار نگفت چه زمانی دوباره با شما تماس می‌گيرد؟

نه، چيزی دراين باره نمی گويد. هر بار آنها تماس بگيرند آقای جوادی حصار هم صحبت می کند و اين مسئله دست خود زندانی نيست. از ۱۰ دی ايشان را بازداشت کرده اند و دراين پنج ماه دو بار ملاقات حضوری داشتيم و هر ۱۰ روز يا هفته ای يک بار هم با خانه تماس می گيرد، البته در حد احوالپرسی و از خودش چيزی نمی گويد.
XS
SM
MD
LG