لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

«جادوی پارس» در دبی؛ حراج آثار هنری برای کمک به هنرمندان


روز دوشنبه موسسه خیریه «مجیک آف پرشیا» (جادوی پارس) دومین حراج آثار هنری خود برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای هنرمندان ایران را در دبی برگزار کرد.

این حراج که مورد توجه ایرانیان مقیم دبی قرار گرفت، با جمعآوری کمک نقدی قابل ملاحظه‌ای به پایان رسید.

موسسه خیریه «مجیک آو پرشیا» که شنبه شب در هتل «امیرتز تاورز» دوبی جشن باشکوهی نیز برگزار کرد؛ یک موسسه خیریه غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که در بریتانیا به ثبت رسیده و در کار شناساندن میراث فرهنگی ایران زمین به جوانان سراسر جهان است.

مدیریت این موسسه خیریه را خانم شرلی القانیان بر عهده دارد.

وی به رادیو فردا می گوید: «مجیک آو پرشیا یک بنیاد خیریه است که در انگلیس تشکیل شده است. امسال خیلی خوشحالیم چون بیش از پنجاه قطعه کار هنری داریم که هر پنجاه تا به حراج خواهد رسید. دلیل اینکه خیلی از هنرمندان به ما کار می‌دهند این است که ما کار زیاد کرده‌ایم و برنامه‌های مختلفی داشتیم. در موزه بریتانیا برنامه داشتیم و هنوز هم داریم.»

۵۰
شرلی القانیان: «امسال خیلی خوشحالیم چون بیش از پنجاه قطعه کار هنری داریم که هر پنجاه تا به حراج خواهد رسید. دلیل اینکه خیلی از هنرمندان به ما کار می‌دهند این است که ما کار زیاد کرده‌ایم و برنامه‌های مختلفی داشتیم. در موزه بریتانیا برنامه داشتیم و هنوز هم داریم.»
تابلو از هنرمندان سرشناس ایرانی به این موسسه اهدا شده بود تا عواید حاصل از فروش آن‌ها صرف پشتیبانی از هنرمندان جوان ایرانی شود.

در گفت‌وگویی که با عده ای از هنرمندان حاضر در این مهمانی داشتیم، همگی از اهمیت هنر معاصر ایران گفتند.

یاسمین اسفندیاری یکی از هنرمندان حاضر در هتل «امیراتز تاورز» می‌گوید: «خیلی وقت است در خارج زندگی می‌کنم و در آمریکا و فرانسه به مدرسه رفته‌ام. از غرب و شرق تاثیر گرفته‌ام. برای من رنگ‌ها و شکل‌های مینیاتور ایرانی خیلی مهم است و به آن علاقه دارم.»

مراسم مهمانی با سخنرانی خانم شرلی القانیان آغاز شد و شیخ مبارک آل نهیان، وزیر علوم امارات متحد عربی، سخنران بعدی بود که در سخنرانی بلند خود بر اهمیت روابط دیرینه و پردامنه بین ایران و امارات تاکید کرد.

در ادامه برنامه ماز جبرانی، کمدین معروف ایرانی آمریکایی، با اجرای برنامه‌ای لبخند را برلبان ایرانیان و دیگر حاضران در این میهمانی آورد.
حراج‌گران موسسه مشهور کریستی، با استادی تمام مراسم حراج آثار هنرمندان ایرانی را برگزار کردند.

با توجه به اوضاع اقتصادی جهانی، عواید حاصل از این حراج به مراتب بیش از انتظار برگزارکنندگان این مهمانی بود و در مجموع ٥٨٠ هزار دلار تابلوی نقاشی به فروش رسید.


در این میان خانم شینا وکستف، از موزه تیت گالری بریتانیا، اسامی هفت تن از هنرمندان برگزیده ایرانی را اعلام کرد؛ فرهاد احرانیان، وحید چمانی، باربد گلشیری، سهند حسامیان، عباس کوثری، محمد بخشی موخر و نیوشا توکلیان. قرار است که مهرماه سال جاری با حکم داوران بین المللی یک تن از میان آن‌ها برگزیده شده و کارهای هنری او در یکی از موزه‌های لندن به نمایش گذاشته شود.
XS
SM
MD
LG