لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۰

همسر محمد ملکی: حتی بازجو اتهام محاربه را «بی‌خود» نامیده بود


محمد شريف، وکیل محمد ملکی، به خبرگزاری ایلنا گفته است موکلش به محاربه متهم شده و قرار است دادگاه روز ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ به اتهامات وی رسیدگی کند.

دکتر محمد ملکی، نخستین رئیس دانشگاه تهران بعد از انقلاب ۵۷، در بحبوحه اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بود و چند روز پیش پس از شش ماه بازداشت، با تودیع وثیقه‌ای یکصد میلیون تومانی آزاد شد.

آقای ملکی ۷۶ ساله، به بیماری‌های گوناگون از جمله سرطان پروستات و بیماری قلبی مبتلاست.

قدسی میر معز، همسر دکتر محمد ملکی ، در گفت‌وگو با رادیو فردا به پرسش‌هایی در مورد وضعیت آقای ملکی و نیز متهم شدن وی به محاربه پاسخ داده است.

خانم میر معز به رادیو فردا می‌گوید: دکتر ملکی در بستر بیماری بازداشت شد و حتی در مسائل انتخابات شرکت نداشت و کاری نمی‌کرد. با این همه وی را به محاربه متهم کرده‌اند که البته این اتهام فاقد ارزش است.

به گفته همسر محمد ملکی حتی سربازجوی وی از وزارت اطلاعات، این اتهام را «اتهام بی‌خودی» نامید که در مورد او مصداق پیدا نمی‌کند.

او همچنین می‌گوید، وضعیت جسمی آقای ملکی به مراتب بدتر از زمانی است که وی بازداشت شده بود و در حال حاضر تحت مراقبت پزشکی است و طی روزهای گذشته بارها برای انجام آزمایش‌های مختلف به پزشک خود مراجعه کرده است.

قدسی میر معز می‌گوید: یکی از مواردی که در پرونده دکتر ملکی آمده است «همکاری با سازمان مجاهدین خلق» است که این موضوع اساسا صحت ندارد و پیشتر هم خود دکتر ملکی این موضوع را در رسانه‌های رسمی ایران اعلام کرده است. وی همیشه از مظلوم دفاع کرده، ولی به هیچ گروه و دسته‌ای وابسته نیست.

گفت‌وگوی کامل با همسر محمد ملکی را بشنوید:
XS
SM
MD
LG