لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۳

سیاوش: می‌خواهم حس بچه‌های ایرانی را ببینم و بشنوم


نوروز ۸۹ هم از راه رسید و زمستان ۸۸ به پایان. سال گذشته، سال پر فراز و نشیبی در تاریخ ایران زمین بود. سالی که در آن رخدادهایی بی نظیر بر صفحات تاریخ این سرزمین اضافه شد. مانند هر سال در این نوروز نیز رادیو فردا ویژه برنامه هایی را برای شنوندگان و کاربران خود آماده کرده است. گفت و گو با چهره های سرشناس فرهنگی، هنری، اجتماعی و مدنی ایران از جمله آنهاست.

سیاوش، خواننده موسیقی پاپ در گفت و گوی نوروزی با رادیو فردا:


سیاوش جان سال نو نزدیک است و می دانم تو هم خیلی معتقدی. یعنی جزو ایرانی هایی هستی که با اینکه همسرت آمریکایی است، خودت عجیب اعتقاد داری به رسم و رسوم نوروزی. برای امسال چه کار می کنی و آیا امسال اصلاً فرصت داری سال نو را جشن بگیری، سفره هفت سینی بچینی؟

متاسفانه وقتی عید می شود، برنامه ها یک خورده... این برنامه گذارها مثل اینکه فقط عید می توانند برنامه بگذارند. برای همین برنامه های ما شروع شده یک مقدار بیشتر از آن که بوده. ما سال تحویل در تورونتو کانادا هستم. بیستم مارچ. بعد از آن پرواز می کنیم به دوبی و دوستانی که از ایران می آیند به دوبی که بتوانیم آنجا باشیم. من به جای اینکه یک کنسرت بگذاریم با مردم باشیم، تصمیم گرفتم سی شب در کلابی که یکی از دوستان دارد...

پس سی شب برای طرفدارانت حسابی سنگ تمام می گذاری. فکر می کنم بتوانند انواع اقسام ترانه ها را به ویژه آنهایی که خیلی خاطره انگیز است را بشنوند؟

هر شب هستیم آنجا. می خوانیم در خدمت تان هستیم.

ما هم حتماً به تو سری می زنیم که ببینیم چه برنامه هایی را تدارک دیدی برای طرفدارانت. اما امسال، سالی که گذشت و وارد سال جدید می شویم، یک آلبوم هم داشتی. آیا کار جدیدی هم ضبط کردی که توی این سی شب در دوبی به ویژه برای آنها که از ایران می آیند بخوانی؟

چندتا کار جدید دارم. اینها را حتماً سعی می کنم برایشان بخوانم. یک آهنگ راجع به عید است. چندتا آهنگ دیگر است. کردی است. یکی راجع به ایران است. اگر انشاءالله بشود اینها را انجام دهیم.

سیاوش، سالی که گذشت برای تو چه جوری گذشت؟ کارهای هنری چه جوری بود و اصلاً فکر می کنی سالی که گذشت برای موسیقی پاپ ایران، به عنوان کسی که در این عرصه داری فعالیت می کنی سال ها، به ویژه موسیقی پاپ در هجرت، چه جوری گذشت؟

وقتی روی آزادی مردم یک خورده فشار می آورید، جلویش را می گیرید، دو چیز خیلی گل می کند: هنر، شعر و آهنگ و برای همین شعر و آهنگ های خیلی قشنگی می بینم از ایران می آید بیرون. واقعاً پر از احساس است. من همیشه سعی می کنم اگر کاری می کنم خودم را با آن بچه ها مربوط کنم. چون اینجا مثلاً از لحاظ سیاسی من می توانم یک حرفی بزنم، از لحاظ ایرانی بودن خودمان و چه چیزهایی اشتباه و چه چیزهایی درست می گذرد. می توانم اینها را برایتان بگویم. ولی خیلی دوست دارم حس آن بچه های ایران را بشنوم ببینم چه هست. یک مقدار با آنها همکاری داشته باشم. یا توی کارهایم بیشتر از آن حس استفاده کنم. همانطور که آن فاجعه ای که اتفاق افتاد و بعد خانم ندا از دست رفت و آن آهنگ و شعری که همان شب من برایش نوشتم.

XS
SM
MD
LG