لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۱

روزنامه‌های چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸


وزنامه رسالت در سرمقاله روز چهارشنبه خود زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوى را به خاطر انتشار بيانيه اى به مناسبت روز جهانى زن و مخالفت وى با لايحه دولت براى تسهيل چند همسرى براى مردان ، مورد حمله قرار داده و وى را به « بى حرمتى به قرآن » متهم كرده است.

اين روزنامه نوشته زهرا رهنورد در بيانيه اى به مناسبت روزجهانى زن اسلام را داراى نگاهى رافت آميز، با شفقت و نوآورانه به زنان توصيف كرد اما از « ظلم و تبعيض و بى عدالتى عليه زنان » انتقاده كرده و گفته كه دولت قصد دارد « به بهانه حمايت از خانواده، قانون چند همسرى » را تصويب كند.

روزنامه رسالت در ادامه با اين ادعا كه « جواز چندهمسرى در اسلام ، حكم فقهى آشكارى است كه نه تنها در روايات بلكه در خود قرآن آمده » ، زهرا رهنورد را به شدت مورد حمله قرار داده و نوشته « خانم زهرا رهنورد ، قاعدتا توجه نداشته اند كه توصيفشان از چندهمسرى به امرى "مالامال از ظلم و تبعيض و بى عدالتى"، مآلا بى حرمتى بزرگى به ساحت كتاب مقدس و شريعت مطهر اسلام است، چه اينكه توجه به اين لازمه سخن، موجب فسق و خروج از دين مى گردد. »

اين روزنامه با رد استدلال هاى زهرا رهنورد براى مخالفت وى با تلاش دولت براى تسهيل چند همسرى نوشته « جايى كه خداوند عالميان، به عنوان خالق بشر و عالم به تمام مصالح و مفاسد او، حكم صريح به جواز تعدد زوجات مى دهد، چه جايى براى استدلال و استنباط مى ماند؟! »

« يك مقام عالى رتبه دولتى در راس شبكه فساد مالى»

روزنامه جمهورى اسلامى جزئيات بيشترى درباره شبكه بزرگ فساد مالى در يكى از شركت هاى دولتى را منتشر كرده و از دست داشتن يك مقام ارشد دولتى در اين شبكه فساد مالى خبر داده است.

اين روزنامه با اشاره به ايكه در روزهاى اخير رئيس قوه قضائيه از دستگيرى يك شبكه فساد مالى در يكى از شركت هاى دولتى خبر داده نوشته بنابر اطلاعات جديد از اين پرونده « يك مقام ارشد دولتى در راس اين شبكه اختلاس بزرگ ميلياردى قرار دارد و علاوه بر اين مقام عالى رتبه مدير يكى از شركت هاى بيمه و تعدادى ديگر از مديران و كاركنان دولتى در اين شبكه فساد مالى دست داشته اند.»

روزنامه جمهورى اسلامى در عين حال نوشته « تلاش هايى در جريان است تا با موافقت مقامات مافوق اين مسئول كناره گيرى كرده تا مقدمات بررسى پرونده فراهم شود. »

اين روزنامه تاكيد كرده كه اعضا اين شبكه غير از فساد مالى متهم هستند كه با اختلاس ميلياردها تومان منابع پولى كشور آن را در برخى طرح ها و در بين برخى افراد هزينه كرده اند.

صادق لاريجانى رييس قوه قضائيه سه روز پيش با اعلام خبر كشف يك شبكه فساد مالى در يكى از شركت هاى دولتى از اعلام اسم اين شركت و اسامى متهمان اين پرونده خوددارى كرد و آن را به پايان تحقيقات موكول كرد.

توصيف كيهان از سخنان پدرعروس احمدى نژاد؛ «سخن گزاف و لاف خلاف »

روزنامه كيهان در يادداشتى يا عنوان « سخن گزاف » رئيس دفتر محمود احمدى نژاد را به «سخن گزاف و لاف خلاف براى تخريب ولى فقيه و ايجاد تفرقه» در ميان طيف هاى مختلف جناح حاكم متهم كرده است.

اين روزنامه با اشاره به اظهارات اخير اسفنديار رحيم مشايى كه گفته « من بخشى از اصولگراها را تشكيل مى دهم كه محورشان براى رسيدن به ولايت، احمدى نژاد است » نوشته كه « اگر از قلمبه گويى هاى رايج در سخنان رحيم مشايى صرف نظر كنيم، وى ر اين باور تظاهر مى كند كه نه فقط "طريق ولايت" از آقاى احمدى نژاد مى گذرد، بلكه اگر ولايت مقصود و مقصد است، آقاى احمدى نژاد، راه رسيدن به اين مقصد، يعنى "طريقت" است! »

كيهان اين ادعاى اسفنديار رحيم مشايى كه همزمان با رياست دفتر محمود احمدى نژاد پدر عروس وى نيز هست موزرد نكوهش قرار داده و نوشته كه محمود احمدى نژاد « يكى از پيروان صديق ولايت است كه در اكثر نزديك به تمامى موارد، رهنمودهاى ولى فقيه را نصب العين خويش قرار داده است ولى معرفى وى به عنوان كسى كه "واسطه" و "ملاك" ولايتمدارى است، سخنى "گزاف" ، لافى "خلاف" و داعيه اى عجيب و بى جاست » و « ترفندى براى مخدوش كردن اصل ولايت است ».

اين روزنامه همچنين رحيم مشايى را متهم كرده كه با وجود بر عهده داشتن رياست دفتر محمود احمدى نژاد و چندين پست حساس ديگر در دولت « سعى در ايجاد تفرقه » ميان جناح حاكم دارد.

اولين جلسه دادگاه متهمان بازداشتگاه كهريزك بدون اعلام جزئيات

روزنامه تهران امروز گزارشى از برگزارى دادگاه غير علنى متهمان نظامى بازداشتگاه كهريزك در سازمان قضايى نيروهاى مسلح منتشر كرده و نوشته « پس از مدت‌ها تحقيق و بررسى، روز سه شنبه سرانجام اولين جلسه دادگاه رسيدگى به پرونده متهمان بازداشتگاه كهريزك به رياست قاضى "محمد مصدق" در محل سازمان قضايى نيروهاى مسلح برگزار شد. »

اين روزنامه با اشاره به اينكه در اين جلسه كيفرخواست صادره عليه ۱۲ متهم پرونده قرائت شد، نوشته كه سپس موضوع اتهامات توسط رئيس دادگاه به تمامى متهمان تفهيم شد و نماينده دادستان به دفاع از كيفرخواست پرداخت و به دنبال آن پدر محمدكامرانى و اكثر شكات،شكايت خود را مطرح كردند. »

تهران امروز با يادآورى اينكه « جزئيات بيشترى از روند برگزارى دادگاه اعلام نشده و زمان برگزارى جلسه بعدى نيز مشخص نيست » نوشته « با اين حال عزم مسئولان قوه قضائيه در برگزارى دادگاه متهمان كهريزك در آخرين روزهاى سال ۸۸ تصميمى ستودنى است. »

اين روزنامه احتمال داده كه نتيجه نهايى و حكم صادره عليه متهمان فجايع بازداشتگاه كهريزك به سال آينده موكول شود اما تاكيد كرده كه « انتظار افكار عمومى اين است كه بر اساس دستور رهبرى و تاكيدات مكرر ايشان رسيدگى به اين پرونده با دقت صورت گرفته و حكم نهايى متخلفان را به سزاى اعمال خود برساند. »

پرونده بازداشتگاه كهريزك پس از كشته شدن محمد كامرانى ، محسن روح الامينى ، امير جوادى فر و رامين آقازاده قهرمانى ۴ تن از بازداشت شدگان پس از انتخابات در اين بازداشتگاه تشكيل شده و به گفته مقام هاى قضايى بخش مربوط به متهمان عضو نيروى انتظامى در سازمان قضايى نيروهاى مسلح و بخش مربوط به مقام هاى قضایی متهم در دادستانى انتظامى قضات در حال رسيدگى است اما تاكنون به غير از اخبار غير رسمى كه از سعيد مرتضوى به عنوان يكى از متهمان اين پرونده نام برده اند اسامى هيچ يك از متهمان آن از سوى قوه قضائيه اعلام نشده است.
XS
SM
MD
LG