لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۱

روزنامه‌های یک‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸


روزنامه تهران امروز از لغو مراسم سالگرد درگذشت سيد احمد خمينى خبر داده و نوشته مراسم بزرگداشت پانزدهمين سالگرد در گذشت فرزند بنيانگذار جمهورى اسلامى در مرقد آيت الله خمينى برگزار نمى شود.

اين روزنامه با اشاره به اينكه دليل لغو مراسم بزرگداشت سيد احمد خمينى « تعميرات ساختمانى » عنوان شده نوشته تنها مراسمى ويژه بانوان به اين منظور برگزار مى شود.

تهران امروز همچنين نوشته « از تاريخ برگزارى دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى در ۲۲ خرداد تا كنون، برگزارى اكثرمراسم‌هاى معمول در حرم آيت الله خمينى به حالت تعطيل درآمده است.

همزمان روزنامه كيهان نيز حجت الاسلام سيد حسن خمينى نوه آيت الله خمينى را به شدت مورد حمله قرار داده و وى را به دليل حمايت از اعتراضات پس از انتخابات به ارتباط با ماركسيست ها،اسرائيل و آمريكا، سلطنت طلبان و مخالفان جمهورى اسلامى متهم كرده است.

اين روزنامه خطاب به نوه بنيانگذار جمهورى اسلامى نوشته « وقتى به حمايت هرچند تلويحى از فتنه و عوامل فتنه برمى خيزيد چگونه انتظار داريد كه جنابعالى را دست كشيده از حضرت امام و بيرون از حلقه مقدس و ملكوتى ايشان، بلكه دشمن آن بزرگوار تلقى نكنند. »

نماينده آيت الله خامنه اى در موسسه كيهان كه نويسنده يادداشت شديدالحن عليه نوه آيت الله خمينى است ، همچنين به سيدحسن خمينى هشدار داده و نوشته « رابطه نسبى با امام راحل اگرچه قابل احترام است ولى اين رابطه در صورتى كه با رابطه معنوى و پيروى از آن بزرگوار همراه نباشد نه فقط قابل احترام نيست كه موجب ملامت و سرزنش نيز خواهد بود. »

جلسه ويژه كميته امنيتى با نيروى انتظامى درباره چهارشنبه سورى

روزنامه مردمسالارى از تشكيل جلسه ويژه كميته امنيتى مجلس شوراى اسلامى با نيروى انتظامى در مورد «چهارشنبه سورى » خبر داده و به نقل از يکی از اعضاى مجلس نوشته كه در اين جلسه ويژه « ضمن خنثى سازى طرح هاى خرابكارانه، پيش بينى هايى براى برگزارى اين مراسم به عمل آمده است. »

اين روزنامه به نام اين عضو كميته امنيتى مجلس هشتم اشاره اى نكرده اما از قول وى نوشته كه « چند نفر از عوامل اصلى كه قصد اخلال و سوء استفاده از مراسم چهارشنبه سورى را داشتند » بازداشت شده اند.

احتمال اجبارى شدن گواهى آموزش ازدواج

روزنامه همشهرى اظهارات مقام هاى سازمان ملى جوانان در خصوص احتمال اجبارى شدن « مدرك آموزش ازدواج » را مورد توجه قرار داده و به نقل از رئيس اين سازمان نوشته «در حال حاضر ارائه گواهينامه گذراندن دوره آموزشى براى ثبت ازدواج ضرورى نيست، اما اجبارى شدن ارائه چنين مدركى در آينده فى نفسه امر نادرستى نيست.»

به نوشته اين روزنامه مهرداد بذرپاش با تاكيد براينكه «اجبارى شدن اين آموزش اقدام بدى نيست، اما در فاز نخست چنين امرى پيش‌بينى نشده» گفته در طرح سازمان ملى جوانان براى آموزش ازدواج شروطى چون « ديندارى، عمل صالح، تقوى، ولايى بودن، برائت از دشمنان و پيروى از ولايت فقيه در كنار كفايت عقلانى، حلال بودن مال، داشتن ثروت مطلوب، شغل مناسب، عفت اجتماعى» به عنوان برخى از شروط ازدواج مورد نظر سازمان پسران تعيين شده است.

به گفته رئيس سازمان ملى جوانان در بخش هايى از برنامه اينترنتى آموزش براى اخذ گواهى ازدواج تاكيد شده « مردى كه مى‌خواهد ازدواج كند بايد قدرت، چهارشانگى، شهرت اجتماعى، توان دفاعى و پاكى چشم و فكر و عمل داشته و قادر به تأمين نفقه زن و فرزندان خود باشد » و دختران نيز بايد « داراى جمال و زيبايى باشند» و «اين جمال و زيبايى در تناسب اندام، ظرافت مو و ابرو، ظرافت صدا، ‌حيا، عفت و پاكدامنى » است.

به نوشته همشهرى در برنامه آموزشى سازمان ملى جوانان براى صدور گواهى آموزش ازدواج براى جوانان همچنين تاكيد شده كه « زنان با ايمان و خداشناس، زنان سادات، زنان باكره، زنان كم‌مهريه » براى ازدواج در اولويت قرار دارند.

اتهامات جديد به كانديداهاى اصلاح طلب

روزنامه رسالت به نقل از وزير اطلاعات دولت محمود احمدى نژاد بدون نام بردن از ميرحسين موسوى وى را به قرار گذاشتن با تجزيه طلبان متهم كرد.

اين روزنامه نوشته كه حيدر مصلحى در گفتگو با ويژه نامه نوروزى روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران كانديداى اصلاح طلبان در دهمين دوره انتخابات رياست جمهورى را به خاطر انتشار بيانيه هايى درباره حقوق قوميت ها به ارتباط با تجريه طلبان متهم كرده و گفته « اين شخص در چند بيانيه خود تفاوت هاى زبانى و قومى را بهانه قرار مى دهد و تلاش می كند به قوم گرايى دامن بزند و مى پندارد از اين طريق با تحريك هموطنان غيور كرد، ترک، بلوچ و عرب، آنها را با خود همراه كند.»

وزير اطلاعات همچنين ادعا كرده كه كانديداى اصلاح طلبان در انتخابات اخير رياست جمهورى «با عده اى از تجزيه طلبان وعده ملاقات گذاشت» گفته كه «ماموران وزارن اطلاعات مانع اين ملاقات شدند.»

به نوشته رسالت ، وزير اطلاعلات همچنين موسوى را به خاطر ارتباط با آيت الله منتظرى و نهضت آزادى و آنچه وى «مشتى خائن وطن فروش» ناميده به مخالفت با جمهورى اسلامى متهم كرده است.

روزنامه رسالت كه به حزب موتلفه اسلامى نزديك است همچنين بخش هايى ديگر از شماره روز يك شنبه خود را به متهم كردن زهرا رهنورد به آشوب طلبى به خاطر تجليل وى از مراسم چهارشنبه سورى اختصاص داده و در مطلبى ديگر از قول عليرضا مرندى از حاميان دولت در مجلس موسوى و كروبى را به بنى صدر تشبيه كرده و به نقل از وى نوشته هر چيزى كه آيت الله خامنه اى مى گويد «دقيقا منطبق بر حق و حقيقت است.»

«خبرى از قرار گرفتن سوخت در قلب رآكتور نيروگاه بوشهر نيست»

روزنامه خراسان به نقل از نايب رئيس كميسيون امنيت ملى مجلسر شوراى اسلامى نوشته « خبرى از قرار گرفتن سوخت نيروگاه بوشهر در قلب رآكتور در دست نيست. »

به نوشته اين روزنامه در حالى كه تنها ۷ روز ديگر به پايان سال باقى مانده و طبق گفته چندى پيش كاظم جلالى، سخنگوى كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس قرار است تا پايان سال سوخت نيروگاه بوشهر در قلب رآكتور قرار گيرد، اما تاكنون اقدامى در اين راستا صورت نگرفته است.

حسين سبحانى نيا، نايب رئيس اول كميسيون ملى به روزنامه خراسان گفته كه آقاى « صالحى ، رئيس سازمان انرژى اتمى وعده مورد اشاره جلالى را مطرح كرد اما هيچ خبرى از قرار گرفتن سوخت نيروگاه بوشهر در قلب رآكتور در دست نيست. »
XS
SM
MD
LG