لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

روزنامه‌های یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۹


روزنامه آرمان از قول معاون ادارى و مالى وزارت علوم خبر داده كه اصرار دولت براى كاهش جمعيت تهران و از جمله طرح خروج دانشگاه‌ها از پايتخت ربطى به زلزله احتمالى در تهران ندارد.

به نوشته اين روزنامه معاون ادارى و مالى وزارت علوم ، تحقيقات و فناورى درباره طرح انتقال دانشگاه‌هاى تهران از اين شهر، گفته « در ارتباط با خروج دانشگاه ها و انتقال آنها به اطراف شهر تهران مسائلى از جمله ترافيك و بحث‌هاى اجتماعى مطرح است و خروج اين دانشگاه ها به دليل زلزله احتمالى نيست. »

دكتر على اكبر متكان با بيان اينكه دانشگاه‌ها بايد با سياست‌هاى دولت هماهنگ باشند، گفته كه « دانشگاه‌ها از مسائل دولت جدا نيستند و بايد با سياستهاى دولت هماهنگ باشند».

معاون وزير علوم تأكيد کرده است که انتقال دانشجويان به زلزله احتمالى تهران ربطى ندارد. روزنامه آرمان همچنين نوشته كه وزير علوم پيش از طرح موضوع زلزله احتمالى در تهران نيز از طرح انتقال دانشگاه ها از تهران خبر داده بود.

محمود احمدى نژاد و برخى از ديگر مقام هاى دولتى طى روزهاى اخير در اظهارات مكرر با ادعاى قطعى بودن زلزله در پايتخت ايران ، خواستار خروج ۵ ميليون تن از شهروندان تهران از اين شهر شده اند.

«۱۰سال است براى نابودى نيروهاى آمريكا آماده ايم»

روزنامه كيهان از قول حسن فيروزآبادى رييس ستاد نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى نوشته كه « ۱۰ سال است آماده و منتظر انهدام نيروها و تجهيزات آمريكا در منطقه هستيم. »

به نوشته اين روزنامه حسين فيروز آبادى كه با درجه افتارى « سرلشكر بسيجى » از بسيت سال پيش رياست ستاد كل نيروهاى مسلح را بر عهده دارد « در حاشيه كنفرانس بين المللى خلع سلاح در تهران در خصوص اخبار بعضى رسانه هاى روسى مبنى بر حمله آمريكا به ايران » گفته « اول بايد ديد اين كشورها قادر هستند چنين كارى بكنند يا نه درحالى كه ما ۱۰ سال است آماده شده ايم نيروها و تجهيزات آمريكا را در منطقه منهدم كنيم. »

رئيس كل ستاد نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى با تأكيد بر اينكه آمادگى در ايران آمادگى نظامى كلاسيك نيست گفته « آمادگى عالمانه و فن آورانه است و ما با تجربه ۸ سال دفاع مقدس كه بر همين آمريكا و دستيارانش پيروز شديم تجارب زيادى داريم و همه ملت ما در سازمان نظامى حضور دارند و همه تخصص ها را ياد گرفته و آمادگى دارند. »

« شخصيت هاى اول دنيا يا جنايتكارند يا قاچاقچى»

روزنامه رسالت اظهارات فرمانده بسيج در مورد شخصيت ها و رهبران دنيا را منتشر كرده و به نقل از وى نوشته « بسيارى از شخصيت هاى اول دنيا بى علم و جنايتكار هستند.»

سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدى دليل وارد آوردن چنين اتهامى به شخصيهاى درجه اول ساير كشورها را « تهى بودن قوانين كشورها از معارف » عنوان كرده و گفته كه « به همين دليل بيشتر شخصيت هاى اول دنيا بى علم، جنايتكار و قاچاقچى هستند. »

فرمانده بسيج البته تنها رهبر چجمهورى اسلامى را در ميان تمام شخصيت هاى اول دنيا « دانشمند » معرفى كرده و درباره دليل خود براى دانشمند به حساب اوردن آيت الله خامنه اى هم گفته « ويژگى قانون اساسى ما اين است كه شرط رهبرى ملت دانشمند بودن فرد است. »

سرتيپ پاسدار نقدى كه اكنون با حكم آيت الله خامنه اى فرماندهى بسيج را بر عهده دارد ، سوابقى چون عضويت در سپاه بدر مجلس اعلاى عراق و عضويت در سپاه برون مرزى قدس و فرماندهى حفاظت اطلاعات نيروى انتظامى را در كارنامه خود دارد.

وى در دولت اول محمود احمدى نژاد به عنوان رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا منصوب شد اما يك سال بعد به دلايل اعلام نشده از اين سمت بركنار شد.

« آمارهايى از كارنامه سلامت روان دانشجويان»

روزنامه جام جم آمارهايى از كارنامه سلامت روان دانشجويان را كه به تائيد وزارت بهداشت نيز رسيده را منتشر كرده و نوشته « كارنامه سلامت روان دانشجويان نشان مى‌دهد علاوه بر اختلال روانى حدود ۱۸.۳ درصد دانشجويان، گرايش آنان به سمت پوچ‌گرايى و مكاتب فكرى جديد در حال افزايش است. »

اين روزنامه در ادامه به نقل از كارنامه سلامت روان دانشجويان نوشته كه نتايج پژوهش ها نشان مى‌دهد حدود ۷۴ درصد دانشجويان به رشته تحصيلى خود علاقه‌مندند، ۱۲ درصد حس مى‌كنند كه از حمايت اجتماعى برخوردار نيستند، ۲۶ درصد شكست عاطفى را تجربه كرده‌‌اند، ۹.۵در مورد درصد از دانشجويان اطرافيان شان اقدام به خودكشى كرده اند. »

اين روزنامه همچنين نوشته كه « ۱۹.۲ درصد دانشجويان پرخاشگر و ۱۵ درصد دانشجويان ايرانى نااميدند، ۲۴ درصد از دانشجويان با مشكلات مالى دست به گريبانند، ۶ درصد براى كاهش اضطراب و ناآرامى درونى، داروى آرامبخش مصرف مى‌كنند،و ۸ درصد از قليان لذت مى‌برند. »

روزنامه جام جم همزمان با تاكيد بر ضرورت « تقويت مراكز مشاوره دانشجويى » از قول فاطمه مولازاده، كارشناس ارشد روان‌شناسى و فعال در يكى از مراكز مشاوره دانشگاهى نوشته كه « اختلالات روانى بين دانشجويان را بزرگنمايى مى‌كنند » وى در عين حال گفته « آنچه در ميان دانشجويان مى‌گذرد، چيزى جدا از وضعيت جامعه نيست و در آمارهاى رسمى مى‌‌بينيد كه حدود ۲۱ درصد افراد جامعه نيز به نوعى با اختلالات روانى هرچند به صورت ناچيز دست به گريبانند. »

پيشنهاد قاليباف براى انتخاب شهرداران با راى مستقيم شهروندان

روزنامه همشهرى از قول محمد باقر قاليباف نوشته كه انتخاب شهردار تهران بايد با راى مستقيم شهروندان صورت گيرد.

به نوشته اين روزنامه قاليباف در مورد احتمال سياسى‌شدن انتخابات شوراها به‌دليل همزمانى با انتخابات رياست‌جمهورى در صورت اجراى تجمع انتخابات شوراها و رياست جمهورى ، گفته « شهردارى‌ها بايد غيرسياسى باقى بمانند و هيچ وقت حزبى نشوند و جز خدمت و رفاه مردم به چيز ديگرى نينديشند اما همانطور كه در گذشته نيز گفته بودم، معتقدم شهرداران بايد همزمان با شوراهاى شهر و به‌طور مستقيم توسط مردم انتخاب شوند. »

روزنامه همشهرى با اشاره به احتمال كاهش دوره فعاليت شوراى شهر فعلى به ۲ سال در صورت تجميع انتخابات شوراها و انتخابات رياست جمهورى نوشته كه محدباقر قاليباف با تاكيد براينكه « عمر ۲ساله براى فعاليت شوراها به‌نظر منطقى نيست و اگر عمر شوراها ۲سال تمديد شود و عمر دوره فعلى شوراى شهر به ۶ سال برسد مناسب‌تر و به نفع مردم و شهرها است. »
XS
SM
MD
LG