لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۷

روزنامه‌های چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹


روزنامه آرمان گزارشى از بركنارى و تغيير ۱۲۰ مدير وزارت نفت را منتشر كرده و نوشته مسعود ميركاظمى كه در ابتداى حضور خود در وزارت نفت بيش از ۵۰ مدير نفتى را بركنار كرده بود، با وقفه‌اى تقريبا سه ماهه موج جديد تغييرات نفتى را از اواخر فروردين ماه امسال آغاز و تاكنون رقم مديران بركنار شده در اين وزارتخانه به ۱۲۰ نفر رسانده است.

اين روزنامه همچنين با اشاره به بركنارى ۴ معاون كليدى اين وزارتخانه از جمله سيف الله جشن ساز مديرعامل شركت ملى نفت ايران ، نوشته « تغييرات همچنان ادامه خواهد داشت و طى روزها و ماه‌هاى آينده نيز خانه تكانى نفتى‌ها ادامه مى‌يابد.‌‌ »

روزنامه آرمان در عين حال خبر ديگرى از استخدام ۳ هزار نيروى جديد در وزارت نفت منتشر كرده و به نقل از عليرضا ميرمحمدصادقى معاون وزير نفت نوشته كه استخدام اين ۳ هزار نيرو پس از برگزارى آزمون و مصاحبه انجام مى شود و افراد جذب شده در چهار شركت مادر تخصصى وزارت نفت شامل شركت ملى نفت، شركت ملى گاز، شركت ملى پالايش و پخش فرآورده‌هاى نفتى و شركت ملى صنايع پتروشيمى مشغول به كار خواهند شد.

با وجود آنكه محمود احمدى نژاد در سال ۸۴ براى انتصاب صادق محصولى به عنوان وزير نفت با مخالفت مجلس شوراى اسلامى مواجه شد اما در سال ۸۸ بارديگر مسعود ميركاظمى را كه خود در گذشته از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران بوده را به اين سمت منصوب كرد.

آقاى ميركاظمى طى ۹ ماه رياست بر وزارت نفت ضمن بركنارى ۱۲۰ مدير نفتى دستكم ۱۰ ميليارد دلار از پروژه هاى نفتى را به قرار گاه خاتم الانبياى سپاه پاسداران و شاخه ديگر اقتصادى سپاه كه با عنوان « قرارگاه خاتم الاوصياء » فعاليت مى كند ، واگذار كرده است.

«وزارت امر به معروف و نهى از منكر خواست آيت الله خمينى بود»

يك هفته پس از تصويب يك فوريت طرح تشكيلات جديدى براى امر به معروف و نهى از منكر در مجلس شوراى اسلامى ، روزنامه كيهان از قول نماينده اصفهان در مجلس خبرگان رهبرى ادعا كرد كه تشكيل « وزارت امر به معروف و نهى از منكر خواست آيت الله خمينى » بوده است.

اين روزنامه به نقل از آيت الله ابوالحسن مهدوى نوشته « تشكيل وزارت امر به معروف و نهى از منكر حرف جديدى نيست كه از سوى برخى از مراجع عظام تقليد از جمله آيت الله مكارم شيرازى مطرح مى شود ، بلكه اين طرح از خواسته هاى امام خمينى در اوايل انقلاب بود. »

نماينده اصفهان همچنين از اينكه تشكيل وزارت امر به معروف و نهى از منكر تاكنون به تاخير افتاده ابراز تاسف كرده و به روزنامه كيهان گفته كه «متاسفانه ناهماهنگى هاى صورت گرفته از سوى دولت و مجلس باعث شد تاكنون اين خواسته محقق نشود. »

« حذف يارانه ها و افزايش قيمت ها در ۳ فاز »

روزنامه آفتاب يزد اظهارات سخنگوى كارگروه تحول اقتصادى دولت را درباره « افزايش قيمت ها در سه فاز » اجراى طرح حذف يارانه ها مورد توجه قرار داده است.

به نوشته اين روزنامه محمدرضا فرزين در هـمايشى كه به منظور « تشريح بسته‌هاى سياستى قانون هدفمندكردن يارانه‌ها » برگزار شده گفته است «‌چون آزادسازى قيمت‌ها از نيمه دوم سال در دستور كار قرار مى‌گيرد، اثر افزايش قيمت ها محسوس تر خواهد ‌بود. »

وى همچنين گفته كه « تصميم بر آن است كه افزايش قيمت ها طى ۲ يا ۳ مرحله در طول پنج سال صورت ‌گيرد چرا كه افزايش هر ساله قيمت ها، هزينه‌هاى زيادى را بر جامعه تحميل خواهد كرد. »

آفتاب يزد به نقل از اين مقام دولتى خبر داده كه دولت تصميم گرفته تا در جريان حذف يارانه بخشى از درآمد ناشى ‌از حذف يارانه ها را دراختيار بانك‌ها قرار داده و دستگاه هاى دولتى افراد واجد شرايط دريافت كمك را به بانك‌ها ‌معرفى كنند.

انفجار و آتش سوزى در يك انبار بزرگ نفت ايران

روزنامه هاى جمهورى اسلامى و جام جم از انفجار يك مخزن بزرگ سوخت در خليج فارس خبر داده و آن را دومين انفجار در تاسيسات نفتى ايران طى يك هفته اخير عنوان كرده اند.

به نوشته روزنامه جام جم ساعت ۱۱ سه شنبه ۱۱ خرداد يكى از مخازن سوخت شركت بناگستر كرانه در بندر خليج فارس واقع در منطقه ويژه اقتصادى رجايى منفجر شد و شدت اين انفجار به حدى بود كه لايه گسترده‌اى از دود، فضاى ساحلى اين بندر را در برگرفت.

روزنامه جمهورى اسلامى نيز در همين خصوص گزارش داده كه « مخزن نفتى كرانه كه متعلق به يك شركت خصوصى است اواسط روز سه شنبه دچار انفجار و حريق شد ، و به اين ترتيب در حالى كه متخصصان نفتى كشور همچنان درگير مهار آتش سوزى نفت شهر هستند، حادثه ديگرى به وقوع پيوست. »

به نوشته اين روزنامه مخزن نفتى منفجر شده كه درخليج فارس قرار دارد ، كار نگهدارى و توزيع سوخت به كشتى‌هاى حمل مواد سوختى را بر عهده داشت.

روزنامه جمهورى اسلامى به نقل از مدير كل روابط عمومى شركت بناگستر كرانه خبر داده كه اين انفجار تاكنون تلفات جانى نداشته و آتش سوزى در آن مهار شده است.

اين روزنامه درعين حال نوشته « دلايل وقوع آتش‌سوزى مخزن نفت‌‌كوره متعلق به شركت بناگستر كرانه كه در بندر شهيد رجايى دچار سانحه شده است هنوز براى كارشناسان مشهود نيست اما بررسى‌ها در اين خصوص هم‌چنان در دستوركار است . »

كمتر از يك هفته پيش نيز ، انفجار در يك چاه نفت در شهر نفت شهر قصرشيرين دستكم ۳ كشته و ۱۲ مجروح برجا گذاشت و به نوشته روزنامه جمهورى اسلامى آتش سوزى در آن ادامه دارد و روزانه ۳ هزار بشكه نفت خروجى از اين چاه نفت در حال سوختن است.
XS
SM
MD
LG