لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۴

سعید رضوی فقیه آزاد شد


سعيد رضوي فقيه روزنامه‌نگار و از اعضای سابق شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت پس از ۱۵ روز بازداشت، سه شنبه شب از زندان اوين آزاد شد.

نعمت احمدی، وکيل آقای رضوی فقيه، عصر روز سه‌ شنبه از صدور دستور آزادی وی خبر داده بود. به گفته نعمت احمدی، دبير سياسی سابق دفتر تحکيم وحدت « با تامين قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تجمیع دو پرونده » آزاد شده است.

سعيد رضوی فقيه روزنامه نگار،عضو شورای سابق مرکزی تحکيم وحدت و از اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز است که از سال ۱۳۸۳ در فرانسه به تحصيل دکترای فلسفه سياسی مشغول است.

گذرنامه او، هفته اول بهمن ماه سال جاری، پس از ورود به فرودگاه امام خمینی تهران توقيف و خود او نیز به دادگاه انقلاب احضار شد.

وی روز ۱۴ بهمن، پس از مراجعه به دادگاه انقلاب تهران بازداشت و روانه زندان اوین شد.

پس از آن نعمت احمدی وکیل آقای رضوی فقيه به خبرگزاری ها گفت که حکم بازداشت وی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب صادر و برای آزادی وی وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی در نظر گرفته شده است.

در ۲۱ بهمن ماه و پس از تأمين وثيقه، مقام‌های قضایی به وکیل وی گفتند که شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برای موکل او پرونده ديگری گشوده است. به گفته نعمت احمدی، مقام‌های قضایی همچنین اطلاع دادند، که سعید رضوی فقیه «به طور غیابی –زمانی که برای تحصیل در فرانسه به سر می‌برده است- از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، شرکت در تجمع غیرقانونی و توهین به شخصیت های نظام به ۴ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.»

به گفته نعمت احمدی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب روز سه شنبه با پذيرش غيابي بودن حکم و تجميع دو پرونده و همچنين با تامين وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی دستور آزادی سعيد رضوی فقيه را صادر کرد.

نعمت احمدی، وکيل آقای رضوی فقیه، به خبرگزاری ایلنا گفته است که با وجود آزادی موکلش، دادگاه به زودی به پرونده مفتوح رضوی فقيه و نیز به پرونده ديگر وی -که در آن با حکم غیابی به ۴ سال حبس محکوم شده- رسیدگی خواهد شد.
XS
SM
MD
LG