لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۹

همسر دانشجوی بازداشت شده شیرازی: هیچ خبری از او ندارم


تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز برای آزادی یونس میرحسینی (در تصویر پوستری از یونس میر حسینی در دست دانشجویان معترض)
تجمع دانشجویان دانشگاه شیراز برای آزادی یونس میرحسینی (در تصویر پوستری از یونس میر حسینی در دست دانشجویان معترض)
به گزارش منابع دانشجویی در ایران، با گذشت ۵ روز از بازداشت يونس ميرحسينی، دانشجوی بازداشت شده دانشگاه شيراز، از وضعيت او و روند پی‌گيری پرونده و حتی قاضی پرونده هيچ اطلاعی در دست نيست.

علاوه بر یونس میرحسینی، اسماعیل جلیلوند، دیگر دانشجوی بازداشتی دانشگاه شيراز است که علیرغم صدور قرار كفالت برای او، مسئولان اداره اطلاعات شيراز از آزادی وی خودداری می‌کنند.

یونس میرحسینی، دانشجوی رشته حقوق دانشگاه شیراز، ۱۴ آذر ماه سال گذشته به دلیل اعتراضات صنفی و انتقاد از مسئولان جمهوری اسلامی ایران و در پی اعتراضاتی در دانشگاه شیراز بازداشت شده بود.

اتهام وی پس از بازداشت سال گذشته، اقدام علیه امنیت ملی عنوان شد. آقای میرحسینی دو هفته بعد -و پس از حکم اولیه سه سال حبس تعلیقی- آزاد شد.

گفته می‌شود که پس از بازداشت اخیر، وی از روز ۲۰ بهمن ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

خانم یزدانی، همسر یونس میرحسینی، در مورد وضعیت او به رادیو فردا چنین می‌گوید:

یزدانی: تنها اطلاعی که من از وضعيت او دارم، اين است که بنا به گفته خودش به من و ساير دوستانش، اعتصاب غذا کرده است و اکنون روز دوم اعتصاب غذای او است.

آيا شما از روزی که آقای ميرحسينی بازداشت شده است، با او تماس داشته‌ايد؟

خير، متأسفانه هيچ تماسی بين ما برقرار نشده است.

مقام‌های امنيتی چه دليلی برای بازداشت او عنوان کرده‌اند؟

متأسفانه مقام‌های مسئول به هيچ عنوان جواب‌گو نيستند و من نمی‌دانم اکنون پرونده او در چه مرحله‌ای است.

حتی ديروز (۲۲ بهمن) مسئولين دادگاه انقلاب من را به حضور نپذيرفتند و به دادگاه راه ندادند. بنابراين من از وضعيت و سلامتی يونس هيچ اطلاعی ندارم و به شدت نگران هستم.

نکته بسيار مهم اين است که آقای ميرحسينی بيماری زخم روده بزرگ دارد و اعتصاب غذا برای سلامتی او به شدت مضر است. من از مقام‌های مسئول می‌خواهم اين نکته را در نظر بگيرند و هر چه زودتر او را آزاد بکنند و به جريان بازرسی پرونده و بازجويی از او خاتمه دهند .

آيا آقای ميرحسينی اجازه داشته است که وکيل بگيرد؟


او ۱۴ آذرماه سال گذشته بازداشت شد و دو هفته در بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر برد و برايش پرونده تشکيل شد و متعاقب آن برای او حکم سه سال حبس تعليقی صادر کردند، بنابراين از سال گذشته به خاطر اين پرونده وکيل دارد.

ولی متأسفانه چون پرونده محرمانه است، وکيل او در اين مرحله از طرف اداره اطلاعات اجازه ندارد که پرونده را بخواند و حتی ملاقات يا تماسی با آقای ميرحسينی داشته باشد.

خانم يزدانی! کجا عنوان کرده اند که پرونده محرمانه است؟


روز شنبه زمانی که به سختی توانستم با مسئول پرونده که در دايره اجرای احکام بود تماس بگيرم، او گفت که پرونده محرمانه است و ما نمی‌توانيم هيچ توضيحی به شما بدهيم.

آيا از وضعيت آقای اسماعيل جليلوند اطلاعی داريد؟


آقای جليلوند روز قبل از دستگيری يونس بازداشت شد و آن طور که قاضی گفته بود، قرار شد که روز بعد با قرار کفالت آزاد شود اما متأسفانه تا کنون آزاد نشده است. همسر او با اجازه قاضی چندين بار برای ملاقات به بازداشتگاه اداره اطلاعات رفته است، ولی مقامات اطلاعات اجازه نداده‌اند با آقای جليلوند ملاقات کند و گفته‌اند او ممنوع الملاقات است.

آخرين خبری که از آقای جليلوند داريم اين است که ديشب در تماسی که با پدر خود داشته، خواسته است که همسرش به ملاقات او برود و در حال حاضر نمی‌دانيم آقايان اطلاعات بلاخره اجازه ملاقات می‌دهند يا نه.

برای اين که بتوانيد با آقای جليلوند و ميرحسينی ملاقات داشته باشيد يا بتوانيد برای پرونده آن ها کاری بکنید، چه اقداماتی انجام داده ايد؟

ما هيچ وسيله ای برای ارتباط با آنها نداريم و مقامات مسئول تنها پل ارتباطی ما هستند، ولی حتی به ما اجازه نمی دهند به دادگاه انقلاب برويم و از وضعيت پرونده آنها سؤال کنيم.
XS
SM
MD
LG