لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۷

وقتی تمام بچه‌های خدا با هم آواز می‌خوانند


«اگر تمام بچه‌ها با هم ديگر آواز بخوانند» به خاطر پيام اجتماعی آن که در آن از دموکراسی می‌گويد، در مسابقه يوتيوب برای ترویج دموکراسی شرکت کرده است.
«اگر تمام بچه‌ها با هم ديگر آواز بخوانند» به خاطر پيام اجتماعی آن که در آن از دموکراسی می‌گويد، در مسابقه يوتيوب برای ترویج دموکراسی شرکت کرده است.
«تپش ۲۰۱۲» از جمله گروه‌های موسيقی است که با ارائه يک ويديوی کوتاه موسيقی در مسابقه «دموکراسی» در يوتيوب شرکت کرده است.

اين گروه چند مليتی در آلمان از گروه‌های پرکار است و تنها در سال ميلادی گذشته ۱۳ آهنگ و ترانه رپ، پاپ و هيپ‌هاپ ساخته است.

يکی از اين آهنگ‌ها «اگر تمام بچه‌ها با هم ديگر آواز بخوانند» نام دارد و به خاطر پيام اجتماعی آن که در آن از دموکراسی می‌گويد، در مسابقه يوتيوب برای ترویج دموکراسی شرکت کرده است.

اين اثر تصويری هم اينک در رده ۲۱ ويديوی برگزيده شده در دنيا و جزو سه ويديوی منتخب در قاره اروپا است.

اميد پوريوسفی، سرپرست گروه تپش ۲۰۱۲، در گفت‌وگو با راديو فردا در مورد چگونگی شرکت اين گروه در مسابقه دموکراسی در يوتيوب می‌گويد:‌ « يوتيوب جايی است که ما اکثر ويديوهای خود را آنجا می‌گذاريم و مخاطبان ما بيشتر از طريق يوتيوب و «مای اسپيس» با ما ارتباط برقرار می‌کنند. من در ماه نوامبر تبليغی در مورد مسابقه دموکراسی روی صفحه يوتيوب ديدم و تمام شرايط شرکت در آن را بررسی کردم. ما آهنگی ساختيم و با يک تيم که انيميشن می‌سازند تماس گرفتيم و سپس انيميشن مورد نظر را با آهنگ خود ادغام کرديم. خوشبختانه اين ويديو اکنون جزو ۲۱ ويديوی برگزيده در دنيا است. البته در نهايت از هر قاره يک ويديو را انتخاب می‌کنند و اکنون از اروپا سه ويديو انتخاب شده است؛ ما از آلمان و يکی از لهستان و يکی هم از بوسنی. بايد بگويم از سه ويديوی منتخب قاره آسيا، دو تای آن ايرانی است.»

چه زمانی مشخص می‌شود برندگان قاره‌ها چه کسانی هستند؟

روال اين مسابقه اين است که تا ۱۵ می، يک هيئت ژوری ۲۱ ويديو را انتخاب می‌کنند و از ۱۵ می تا ۱۵ ژوئن، مخاطبان عادی می‌توانند ويديوی برگزيده خود را انتخاب کنند و هر گروهی که بيشتر رأی بياورد برنده می‌شود. در اروپا ما دو رقيب ديگر هم داريم.

برندگان اين مسابقه چگونه جايزه را دريافت خواهد کرد؟

جايزه شامل يک سفر به هاليوود است و آنجا برنامه ای برگزار می‌شود که تمام برندگان را معرفی می‌کنند و آنها با تهيه کنندگان هاليوود ديدار خواهند کرد.

آقای پوريوسفی! نام ويديوی شما دموکراسی است؟

بله، هر ويديويی بايد اين طور شروع شود که دموکراسی عبارت است از .....

ويديوی ما اين طور شروع می‌شود: دموکراسی عبارت است از وقتی تمام بچه‌های خدا با هم آواز بخوانند. البته اين عبارت متعلق به مارتين لوترکينگ است که ما برای تيتر ويديوی خود انتخاب کرده ايم.

شعر اين آهنگ از کيست؟

شعر آن از خواننده انگليسی زبان گروه تپش ۲۰۱۲ است و متن انگليسی، که در قسمتی از آهنگ گفته می‌شود، من با الهام از سخنرانی مارتين لوترکينگ نوشته‌ام.
XS
SM
MD
LG