لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۴

بهترین‌های اینترنت به انتخاب آکادمی علوم و هنر‌های دیجیتال


موسسه خبری – رسانه ای گاردین (که مقر آن در لندن است) در جوایز امسال وبی (Webby) که « اسکار عرصه اینترنت» تلقی می‌شود سه جایزه مهم را از آن خود ساخت. وب سایت گاردین برای چهارمین بار طی پنج سال گذشته به عنوان بهترین روزنامه آن‌لاین برگزیده شد.

سایر برندگان جوایز وبی امسال عبارتند از: بی بی سی، نیویورک تایمز، اکونومیست و هافینگتون پست.

موسسه خبری – رسانه ای گاردین علاوه بر بهترین روزنامه آن‌لاین جایزه بهترین پادکست و نیز جایزه‌ای را به خاطر صفحه ویژه و تعاملی خود به نام «اظهار نظر آزاد است» به دست آورد.

بی بی سی، جایزه بهترین وب سایت خبری و جایزه بهترین محصول در بخش اجتماعی را به خاطر صفحات ویژه خود در زمینه گرمایش زمین به نام «بلووم» به دست آورد.

گاردین؛ «اظهار نظر آزاد است»

نیویورک تایمز نیز با دو جایزه در زمینه تنظیم بهترین نسخه‌های خبری و بهترین شیوه روزنامه‌نگاری، در میان برندگان مهم جوایز وبی امسال است.

جایزه بهترین وب لاگ سیاسی – خبری به خاطر مجموعه «دمکراسی در آمریکا» به مجله اکونومیست تعلق گرفت و هافینگتون پست نیز جایزه بهترین وب سایت سیاسی را به دست آورد.

جایزه بهترین وب لاگ اقتصادی به وب لاگ «پنج بلاگ قبل از ناهار» داده شد.

وب‌سایت هافینگتون پست

وب سایت Digg « دیگ» جایزه بهترین وب سایت گروهی را به دست آورد و جایزه بهترین شبکه اجتماعی اینترنتی به وب سایت «فلیکر» متعلق از موسسه یاهو، داده شد.

«ای اس پی ان» جایزه بهترین رسانه اینترنتی در بخش ورزش را به دست آورد و جایزه بهترین تلویزیون اینترنتی به به «ان بی سی» داده شد.

در میان سایر برندگان بریتانیایی جایزه وبی گالری هنری «تیت» قرار دارد که به خاطر محصولات اینترنتی خود برای کودکان و نوجوانان در بخش جوانان جایزه اول را به دست آورد.

بی بی سی

جایزه وبی از طرف آکادمی بین المللی علوم و هنرهای دیجیتال اعطا می‌شود که کارشناسان برجسته اینترنت، چهره‌های سرشناس سیاسی–فرهنگی و مدیران اقتصادی و افراد پیشرو در کارهای خلاق رسانه ای ۵۵۰ عضو آن را تشکیل می‌دهند.

بخش مهم دیگری از جوایز وبی «صدای مردم» نام دارد که در آن برندگان هر عرصه با آرای مردم برگزیده می‌شوند. در این بخش نیویورک تایمز جایزه بهترین «وب سایت ِ روزنامه» را به دست آورد و بی بی سی از طرف رای‌دهندگان به عنوان بهترین «وب سایت خبری» برگزیده شد.

در بخش «صدای مردم» روزنامه فاینشنال تایمز به خاطر گزارش زنده و مستمر از بازارهای مالی، جایزه بهترین وب لاگ اقتصادی را از آن خود ساخت و هافینگتون پست به عنوان بهترین وب لاگ سیاسی برگزیده شد.

ان پی آر، رادیوی ملی آمریکا جایزه بهترین پادکست را از سوی رای‌دهندگان دریافت کرد و همینطور جایزه وبی و « صدای مردم » را برای بهترین محصولات رادیویی به دست آورد.

در بخش « صدای مردم » Wired.com بیشترین رای را آورد و در قسمت‌های مربوط به نسخه‌های خبری، معرفی محصولات الکترونیک برای مصرف کنندگان و قسمت علمی برگزیده شد.

وب سایت Digg نیز در همین بخش، به خاطر بهترین شیوه کار و ارائه بهترین محصول برگزیده شد.
XS
SM
MD
LG