لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

نماینده اهواز: آب لوله‌کشی اهواز آتش می‌گیرد


شکرخدا موسوی، نماینده اهواز در مجلس می‌گوید آب شهری اهواز دارای گاز اتان است و با کبریت کشیدن «آتش» می‌گیرد.

آقای موسوی سه‌شنبه یازدهم آبان‌ماه این اظهارات را در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا بیان کرده است.

وی هم‌چنین گفته صحنه مشتعل شدن آب شهر اهواز «فیلم‌برداری شده» و حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت نیز آن را «تماشا کرده است».

به گفته شکرخدا موسوی، بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان استان اهواز در سه سال اخیر دچار مشکلات تنفسی شده‌اند، با این همه هنوز علت پدیده تنگی نفس در این استان از سوی نهادها و مقام‌های مسئول مشخص و اعلام نشده است.

نماینده اهواز منشا احتمالی بروز مشکلات تنفسی اخیر در حوزه انتخابیه خود را عوامل متعددی چون «آلاینده‌های نفتی، باران‌های اسیدی و برخی گونه‌های گیاهی و حتی فاضلاب‌های شهری» عنوان کرده است.

موسوی از آنچه «ضعف مدیریت دستگاه‌های اجرایی» در شناسایی منشا پدیده تنگی نفس مردم اهواز نامیده نیز انتقاد و سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت بهداشت و درمان را به «سهل‌انگاری» متهم کرده است.

او از سازمان‌های مسئول در این زمینه خواسته علت مشکلات تنفسی در اهواز را «هر چه که باشد، اعلام کنند» و درباره این معضل « پاسخگو باشند.»

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، پیشتر در واکنش به سخنان مشابه آقای موسوی گفته بود «در شهر اهواز برنامه‌های جدی در دست داریم از جمله اینکه صنایع باید تمام فعالیت خود را استاندارد کنند و وزارت نفت باید سوخت مناسب به مردم تحویل دهد».

در حالی که شمار بیماران تنفسی در استان خوزستان پس از نخستین بارش‌های پاییزی از مرز ۱۱ هزار تن گذشته، هنوز دلیل اصلی بروز این مشکلات مشخص و اعلام نشده است.

ستاد بحران استان خوزستان، علت احتمالی مشکلات تنفسی در این استان را سوزاندن مزارع نیشکر، گرده‌افشانی گیاهان، سوزاندن لاستیک و زباله می‌داند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم علت مشکلات تنفسی در استان خوزستان را بارش باران‌های اسیدی اعلام کرده که معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست این موضوع را رد کرده است.

به گفته خانم ابتکار بر اساس تحقیقات سازمان هواشناسی، بارش‌های اخیر در این استان اسیدی نبوده و ربطی به مشکل تنفسی ندارد.

مردم استان خوزستان علاوه بر مشکلات تنفسی با مشکلات ناشی از ریزگردها و کیفیت آب آشامیدنی نیز روبه‌رو هستند.

XS
SM
MD
LG