لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۹

هکرها اطلاعات کاربران یک سایت دوستیابی را بر ملا کردند


تصویر از صفحه نخست وب‌سایت اشلی مدیسون
تصویر از صفحه نخست وب‌سایت اشلی مدیسون

هکرها اطلاعات کاربران سایت «اشلی مدیسن» را در دسترس عموم قرار داده‌اند. اشلی مدیسن یک سایت دوست یابی برای افراد متاهل (یا افرادی که در رابطه‌‌های متعهدانه‌ هستند) است که در سال ۲۰۰۱ در کانادا تاسیس شد.

اشلی مدیسن یک شعار معروف دارد که می‌گوید «زندگی کوتاه است، رابطه‌های دیگر داشته باش (یا خیانت کن)». در سال ۲۰۱۵ این سایت ماهانه ۱۲۴ میلیون بازدید کننده داشته که آن را در رده ۱۸ ام سایت‌های دوست‌یابی قرار می‌دهد.

هکرها برای اولین بار در ماه ژوئیه اعلام کردند که به اطلاعات کاربران این سایت (اسم، آدرس، شماره کارت اعتباری، ایمیل، شماره تلفن ، فانتزی‌های جنسی و دیگر اطلاعات شخصی آنها) دست پیدا کرده‌اند و گفته بودند که اگر این سایت، به کارش ادامه دهد، در ماه اوت این اطلاعات را فاش خواهند کرد…

حالا آنها به قولشان عمل کرده‌اند.

تیم هکرها (که نامشان را Impact Team گذاشته‌اند) در حاشیه فایلی (تقریبا ده گیگا بایت) را که حاوی اطلاعات ۳۷ میلیون نفر از کابران این سایت است، گفته‌اند که اشلی مدیسن حاوی هزاران شناسه کاربری تقلبی زنان است. در ثانی ممکن است «شوهر شما در این سایت ثبت‌نام کرده باشد، اما هرگز با کسی ملاقات نکرده باشد. او فقط تلاش کرده است. البته اگر فرقی هم بکند.»

فایل حاوی اطلاعات توسط BitTorent قابل دانلود است و متخصصان می‌گویند که پاک کردن این اطلاعات از اینترنت اگر غیر ممکن نباشد بسیار دشوار است. سایتی به اسم AshleyMadisonleaked.com هم این اطلاعات را با امکان جستجوی اسامی و دیگر اطلاعات در اختیار عموم قرار داده. میزان مراجعه به این سایت به حدی بوده که از صبح چهارشنبه دسترسی به آن بسیار سخت شده است.

این فایل اطلاعات کابران سایت Establishedmen.com را- که سایتی برای زنان است که در آن مردان پولدار را پیدا کنند- هم در بر دارد. هر دو سایت اشلی مدیسن و «استبلیشد من» توسط کمپانی کانادایی Avid Life Media اداره می‌شوند.

البته ترس از لو رفتن پیش همسر فقط یکی از ترس‌های کاربران این سایت است. اطلاعات کردیت کارت‌های آنها (به همراه اسم و آدرس و آدرس ایمیل) حالا در اختیار همگان است.

به گفته میکو هاپونن، یک متخصص امنیت اطلاعات، کاربران این سایت قربانی یک جرم (:هک کردن سایت) هستند. ممکن است آنها فقط در سایت عضو شده باشند و هرگز استفاده‌ای از آن نکرده باشند، اما حالا به چشم «خیانتکار» دیده می‌شوند.

با آنکه میزان مراجعه به سایت اشلی مدیسن بعد از درز خبر در ماه ژوئیه به نصف رسید، اما به نظر می‌رسد آنها تقریبا به جای اولیه‌شان بازگشته‌اند و در حدود دو میلیون بازدید کننده روزانه دارند. هر چند اعتبار آنها در خصوص امن نگاه داشتن اطلاعات کاربران به طور کل از بین رفته است.

XS
SM
MD
LG