لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

آتش‌سوزی در پتروشیمی بندر امام «مهار شد»


بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، آتش‌سوزی در انبار پتروشیمی بندر امام، که دومین آتش‌سوزی طی یک روز گذشته در تاسیسات مرتبط با انرژی در ایران بود، خاموش شده‌است.

خبرگزاری ایرنا، ۱۷ مرداد ماه به نقل از مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، می‌گوید حریق در این انبار «به طور کامل خاموش شده‌است».

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی مجتمع پتروشیمی بندر امام گفته نیروهای آتش‌نشان هنوز در محل هستند.

گزارشی از تلفات جانی در این آتش‌سوزی در دست نیست. برآوردی از خسارات مالی این آتش‌سوزی نیز ارائه نشده‌است.

عصر روز شنبه، زمانی که حریق هنوز ادامه داشت، هاشم بالدی، مقام ارشد ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان، به خبرگزاری مهر گفته بود این حادثه «مصدومی نداشته است».

به گفته مقام‌های صنایع پتروشیمی، ابعاد انباری که دچار حریق شده «حدود ۵۴۰۰ متر مربع» بود و اکنون روند تولید در این مجتمع «جریان دارد».

مدیر عامل شرکت بسپاران پتروشیمی بندر امام این احتمال را مطرح کرده که آتش سوزی ناشی از سوختن ضایعات در محیط خارجی آغاز شده و پس از آن به داخل انبار محصولات تولیدی لاتکس، سرایت و گسترش پیدا کرده‌است.

مدیریت بحران استانداری خوزستان می‌گوید آتش‌سوزی انبار عمدی نبود.

طی یک روز گذشته این دومین، و در دو ماه گذشته یازدهمین، حادثه مرتبط با تاسیسات انرژی در ایران بود.

روز شنبه گزارش‌هایی از انفجار و آتش‌سوزی در یک ایستگاه تقویت فشار گاز در نزدیکی روستای شول در ۳۰ کیلومتری گناوه منتشر شد؛ حادثه‌ای که دست‌کم یک کشته برجای گذاشته است.

مجتمع پتروشیمی بندر امام از سه شرکت فرآورش، کیمیا و بسپاران تشکیل شده و محصولاتی مانند اتان، نفت کوره، بوتان، بنزین پیرولیز یا اتیلن تولید می‌کند.

XS
SM
MD
LG